به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در جشن میلاد امام جواد(ع) در مشهد افزود: فعالیت های امام رضا(ع) در توسعه تشیع در زمان امام جواد(ع) به بار نشست .
وی خاطر نشان کرد: مامون در آن دوران تصور کرد که امام جواد را در اختیار دارد و امامت و موضوع شیعه به زودی به فراموشی سپرده می شود ولی شیعه به شکل غیر قابل تصوری در زمان امام جواد(ع) با مجاهدت های این امام توسعه پیدا کرد و توانست شرایط جدیدی را ایجاد کند.
امام جمعه مشهد گفت یادآور شد: بعد از توسعه شیعه در این دوران، خلفای عباسی به این نتیجه رسیدند که جز براندازی و از بین بردن امام جواد(ع) و شیعه راهی ندارند.
آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: خفقان بسیار شدیدی که در زمان امام هادی(ع) و امام عسگری(ع) به وجود آمد برای مقابله با تاثیرات تلاش های بسیار زیاد امام جواد(ع) در توسعه شیعه بود.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: امام جواد در این مسیر کانون زندگی خودشان را از خانه ام الفضل و کاخ مامون خارج کردند و از بغداد راهی مدینه شدند.
وی اظهار کرد: 13 سال امامت امام جواد(ع) شرایطی را به وجود آورد که هیچ قدرتی نمی توانست در برابر این جریان انقلابی ایستادگی کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیز همه باید با تاسی از راه و روش امام جواد(ع) برای توسعه انقلاب اسلامی ایران تلاش کنند، خاطر نشان کرد: امام جواد(ع) توانست گام های بسیار موثری را در توسعه انقلاب بردارد.
7495/ 6012 خبرنگار :‌حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.