علی باخرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این قالب از ابتدای اسفند گذشته تا 15 فروردین جاری چهار هزار و 120 مورد پرونده تخلف به ارزش 36 میلیارد و 404 میلیون ریال تشکیل و افزون بر 900 میلیون ریال به شاکیان برگشت داده شد.
وی ادامه داد: در اجرای طرح نظارتی 200 گروه بازرسی متشکل از بازرسان سازمان، اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش و نیز 200 ناظر افتخاری و اعضاء انجمن حمایت از مصرف کنندگان و هیات رئیسه اتحادیهها در سطح خراسان رضوی فعال داشتند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت سه هزار و 250 گشت مشترک انجام و دو هزار و 417 مورد شکایت مردمی دریافت و رسیدگی شد.
وی افزود: با توجه به مشارکت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی خراسان رضوی در طرح نظارتی نوروز 1396 توان بازرسی نسبت به طرح نظارتی سال قبل افزایش یافت که موجب افزایش 14 درصدی تعداد بازرسی و 70 درصدی ارزش ریالی پرونده های تنظیم شده نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.
باخرد ادامه داد: عمده ترین تخلفات صنفی کشف شده در این مدت گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بود که این تخلفات بیشتر در زمینه پوشاک، کیف، کفش، مواد پروتئینی، نان، حمل و نقل، واحدهای اقامتی و خدماتی، میوه تنظیم بازار و خدمات عمومی صورت گرفته است.
وی گفت: با اجرای این طرح در مشهد نیز از پایانه های مسافربری، مهمانپذیرها، هتلها و هتل آپارتمانها، پارکینگهای عمومی، تاکسیها در مسیرهای درون و برون شهری، میادین میوه و تره بار، سردخانه ها و شرکتهای حمل و نقل کالا بازرسی به عمل آمد.
1922/1858**خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.