آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله چادرهای اسکان در محل آسیب دیده برپا و غذای گرم حضرت رضا (ع) و سایر اقلام مورد نیاز برای زلزله زدگان تامین شد که در هیچ حادثه ای تاکنون سابقه نداشته و همه اینها نتیجه برکت و عنایت خاص حضرت رضا (ع) است.
وی یادآور شد: زلزله چند روز گذشته در خراسان رضوی ضمن اینکه جریان هولناکی برای مردم بود اما نمایشگاهی از عنایت پروردگار و امام هشتم (ع) به مردم این دیار را نشان داد.
وی بیان کرد: زلزله ای با قدرت 6 ریشتر با توجه به وجود ساخت و سازهای ناایمن در مشهد خسارت زیادی برجای می گذارد اما این زلزله هیچ خسارتی برای این شهر در پی نداشت و این نتیجه لطف امام رضا (ع) بود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: خسارت اندک زلزله از برکت امام رضا (ع) است که منشا آن دهه اول ماه رجب و ولادت دو فرزند آن امام همام یعنی امام جواد و امام هادی (ع) می باشند و دلیل دیگر آن حفظ حرمت حرم مطهر رضوی توسط شهروندان مشهدی و جلوگیری آنان از بروز برخی مفاسد اخلاقی و ناهنجاری ها در این شهر است.
آیت الله علم الهدی از مسئولان درخواست کرد کار بازسازی خانه های روستایی زلزله زدگان تا قبل از فرا رسیدن پاییز به اتمام برسد و خانه ها از هر لحاظ ایمن ساخته شود.

**جمعیت 33 میلیونی جوان در کشور سرمایه است
امام جمعه مشهد ادامه داد: ایران از 33 میلیون جوان 15 تا 30 ساله برخوردار است که از این تعداد 10 میلیون نفر تحصیلکرده هستند که این تعداد جوان در کشور یک سرمایه است و دستگاه های اجرایی باید از این سرمایه کلان نهایت بهره برداری را داشته باشند.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: دشمن می داند که سرمایه ای کلان به نام جوانان در اختیار ایران اسلامی است و برای از بین بردن این سرمایه تحرکاتی انجام داده است.
وی گرفتن خودباوری و غرب گرایی جوانان را از حرکتهای دشمن برای از بین بردن سرمایه کشور دانست و تصریح کرد: دشمنی غرب با ایران محرز است لذا به جای غرب گرا بودن باید توانمندی های داخلی را دید و به آنها بویژه توانمندی نسل جوان اتکا کرد.
امام جمعه مشهد رواج فساد را در بین جوانان و ولنگار بار آوردن آنان را از دیگر حرکتهای دشمن برای از بین بردن سرمایه کشور ذکر کرد و افزود: ناامیدی و یاس بزرگترین آفت برای نسل جوان است و این مرض می تواند جوان را به تباهی بکشاند.
7489/507
خبرنگار:میترا عبداللهی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.