محمد هادی ضیایی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافرین مزبور با 94 رام قطار رفت و برگشت در هر روز و در مجموع با هزار و 974 رام قطار از مسیر مشهد به 26 شهر و مرکز استان جابجا شده اند.
وی اظهار کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نداشته است.
وی گفت: در نوروز امسال تردد قطار از مشهد به برخی شهرها از جمله بندرعباس، یزد، کرج و قم با استقبال بیشتر مواجه شد و جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل در این مسیرها افزایش داشته است.
ضیایی مهر افزود: کیفیت خدمات امسال در این مسیر افزایش چشمگیر داشته که کاهش زمان سیر قطار در مسیر تهران - مشهد از 11ساعت و 30 دقیقه به 10 ساعت از جمله آنهاست.
وی ادامه داد: در این مدت حرکت 97 درصد قطارها ازمبداء مشهد بدون تاخیر بوده و میانگین تاخیر در سه درصد باقیمانده نیز کمتر از 30 ثانیه بوده است.
مدیرکل راه آهن خراسان اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان ریلی کشور نزدیک به 30 سال است در حالی که عمر ناوگان ریلی فعال در مسیر مشهد 24 سال می باشد.
وی گفت: ناوگان ریلی فعال در مسیر مشهد طی نوروز امسال نسبت به نوروز 95 حدود 6 سال جوانتر شده است که نشان از افزایش کیفیت همراه با حفظ کمیت در خدمات دهی راه آهن خراسان است.
وی افزود: قطار بین المللی مشهد - نخجوان نیز طی تعطیلات نوروزی هفته ای 2 روز و به ظرفیت سه واگن 36 نفره، مسافران را بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ارمنستان جابجا کرده است.
وی با یادآوری ورود قطار گردشگری عقاب طلایی به کشور از مسیر راه آهن خراسان اظهار کرد: این قطار گردشگری ویژه با 6 واگن مسافری و یک واگن مولد برق، 12 فروردین ماه به مرز ریلی سرخس وارد شد و پس از تعویض بوژی 13 فروردین با لوکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران وارد مشهد گردید.
ضیایی مهر گفت: در مشهد نیز یک واگن غذاخوری، سه واگن درجه یک مسافربری و یک واگن مولد برق به این قطار گردشگری بین المللی افزوده شد و سپس به سفر یک هفته ای خود در شهرهای کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران ادامه داد.
وی افزود: ورود این قطار با 47 مسافر و 27 خدمه به کشور در راستای توسعه گردشگری ریلی بین المللی و استفاده از ظرفیت کریدورهای ریلی جمهوری اسلامی ایران از طریق کشورهای آسیای مرکزی صورت می گیرد.
در نوروز 96 حدود 15 درصد مسافرین نوروزی خراسان رضوی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده اند که از این تعداد سه درصد، راه آهن را برای سفر به مشهد انتخاب کردند.
از مجموع 10 هزار کیلومتر شبکه ریلی ایران، هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.
بر این اساس 33 درصد از جا به جایی مسافران در شبکه راه آهن ایران مربوط به استان خراسان رضوی است که در ایام اوج مسافر این سهم به حدود 50 درصد می رسد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.