احمد برادران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه بانک در این شهرستان سیاست های اقتصاد مقاومتی را بومی و اجرایی می کنند.
وی اظهار کرد: حمایت از تولید کنندگان داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال می باشد که این مهم در سه سال گذشته در شهرستان سبزوار مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تلاش مسئولان در این شهرستان افزایش شاخص اشتغال با توجه به بسترسازی قانونی در این عرصه است، گفت: به منظور رونق اشتغال و ایجاد بسترهای مناسب برای حضور سرمایه گذاران 30 میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار توسط دولت سرمایه گذاری شد.
برادران افزود: این مبلغ در زمینه اجرای طرحهای عمرانی شامل آسفالت، خط انتقال گاز، روشنایی، شبکه فاضلاب و تصفیه خانه، حفر چاه آب شرب و موارد مشابه هزینه شد.
وی اظهار کرد: قرارداد اجرای 41 طرح صنعتی در شهرک شماره 2 سبزوار با سرمایه گذاران به امضا رسید که از این تعداد 13 طرح با پیشرفت 50 درصد در حال اجراست و با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال برای 500نفر ایجاد می شود.
وی ادامه داد: همچنین طی سه سال گذشته 9 واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال 200 نفر در این شهرک راه اندازی شد.
فرماندار سبزوار به فعالیت 55 واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک سبزوار اشاره کرد و گفت: حدود یک هزار و 800 نفر در واحدهای صنعتی این شهرک در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به پرداخت 60 میلیارد ریال به 12 واحد صنعتی نیمه فعال از طریق سامانه بهین یاب افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال حدود 200 نفر در شهرستان فراهم می شود.
وی اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی از بانک ها انتظار می رود در پرداخت تسهیلات بهین یاب همکاری لازم را با واحد های صنعتی شهرستان داشته باشند و مدیران بانک ها مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی استان را به عنوان یک دستورالعمل بپذیرند.
وی با بیان اینکه دولت، بخشودگی جرایم تا سقف یک میلیارد ریال را ابلاغ کرده است، گفت: بانک ها می توانند از این فرصت برای کمک به بخش صنعت و تولید استفاده کنند تا زمینه رونق این بخش فراهم شود.
برادران افزود: مدیران بانک های عامل موظفند برای افزایش سرانه و سقف تسهیلات پرداختی پیگیری های لازم را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: براساس مصوبه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان پرداخت تسهیلات تا سقف سه میلیارد ریال توسط بانک های عامل شهرستان انجام می شود.
وی به پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت توسط صندوق کارآفرینی امید به واحدهای صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات طی سال گذشته به 360 طرح اشتغال زایی در این شهرستان پرداخت شد.
برادران ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال یکهزار و 100 نفر در شهرستان سبزوار فراهم شد.
وی گفت: تسهیلات مزبور در زمینه ایجاد کارگاه های تولیدی، صنعتی، ساخت قطعات خودرو، امور خدماتی، کشاورزی و توزیعی پرداخت شد و دوره بازپرداخت این تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان در شهر و روستا به ترتیب پنج و چهار سال است.
فرماندار سبزوار به سرمایه گذاری 720 میلیارد ریالی بخش خصوصی طی 2 سال گذشته در بخش صنعت سبزوار اشاره کرد و افزود: در این مدت برای 60 واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال 900 نفر پروانه بهره برداری صادر شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت حدود 180 جواز تاسیس صنعتی با سرمایه چهار هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال حدود سه هزار نفر صادر شد.
وی گفت: با ایجاد دفتر سرمایه گذاری شهرستان، زمینه برای جذب سرمایه گذاران در بخش صنعت فراهم شد و سرمایه گذاری در این بخش بیش از چهار برابر افزایش یافت.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.