محمد حسن واحدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب نظام یکپارچه مدیریت زائران چند طرح در این استان اجرایی شده که از جمله آنها طرح مبدا به مبدا است که از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد.
وی اظهار کرد: طرح زیارت گروهی زائران روستایی نیز از فرودین ماه پارسال در این استان اجرا شد.
وی گفت: تاکنون 10 هزار نفر از طریق سایت زیارت گروهی مبدا به مبدا ثبت نام کرده و به مشهد الرضا (ع) مشرف شده اند.
واحدی افزود: علاوه بر آن در قالب طرح مبدا به مبدا 10 هزار و 550 نفر از سالمندان بیش از 60 سال زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و توان یابان بهزیستی که اغلب زیارت اولی هستند به زیارت بارگاه منور رضوی نائل شدند.
وی با بیان اینکه هر هفته 300 تا 400 نفر از این افراد به مشهد سفر می کنند اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی و اوج مسافر این طرح به طور موقت متوقف شده است.
وی گفت: همچنین طرح ماه عسل زوج های جوان هم در قالب طرح مبدا به مبدا در سال گذشته انجام شد که در این راستا 25 هزار زوج دانشجو به مشهد آمدند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: علاوه بر آن 12 هزار دانش آموز زیارت اولی به مشهد الرضا (ع) مشرف شدند و طرح محرومان زیارت اولی نیز که زیر پوشش هیچ نهاد و دستگاهی نیستند به اجرا در آمد.
وی اظهار کرد: طرح زائران محروم غیر ایرانی نیز در سال جاری اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح مهر درخشان رضوی با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان بسیج مستضعفین کشور و اداره کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی بیش از 91 هزار نفر از سراسر کشور به مشهد سفر کردند که همه آنان زیارت اولی بودند.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.