محمدهادی ضیایی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جمعیت از طریق 300 رام قطار ورودی از 26 مبدا و شهر کشور به مشهد منتقل شده اند.
وی عنوان کرد: همین تعداد رام قطار نیز کار جابه جایی مسافران در دیگر مسیرهای کشور را بر عهده دارند.
وی گفت: تا کنون هیچ تاخیری در قطارهای مسافری از مبدا نداشته ایم و ورود قطارها هم در ساعت مقرر انجام شده که تلاش می شود این روند تا انتهای تعطیلات نوروزی ادامه یابد.
وی با بیان اینکه امسال 50 درصد قطارهای مسافری و 47 درصد ظرفیت ریلی نوروزی کشور به خراسان رضوی اختصاص یافته، ادامه داد: امسال با توجه به اقدامات صورت گرفته تلاش شده با حفظ ظرفیت، کیفیت خدمات ریلی نیز ارتقا یابد.
ضیایی مهر افزود: در ایام پیش از نوروز حدود 50 درصد ظرفیت قطارهای نوروزی پیش فروش شد اما همچنان ظرفیت خالی وجود دارد که مسافران می توانند به صورت اینترنتی و یا با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون هیچ مشکلی در تردد قطارها در حوزه جغرافیایی خراسان رضوی و نیز راه آهن خراسان وجود ندارد، گفت: سیر قطارها بدون هیچ مشکل و دغدغه ای به صورت روان در این مسیر در حال انجام است.
وی تصریح کرد: در ایام سپری شده هیچ گزارشی از بروز مشکل، نقص فنی در قطارها و تردد آنها نیز نداشته ایم.
بنابر این گزارش استاندار خراسان رضوی، نیز روز سه شنبه در بازدید از بخش های مختلف خدمات رسانی راه آهن، آمادگی و عملکرد این حوزه در خدمت به مسافران را مطلوب خواند.
علیرضا رشیدیان همچنین با اهدای گل به زائران ورودی از آنان استقبال کرده و از نمایشگاه فرهنگی و اقدامات راه آهن که با همکاری شهرداری مشهد در این حوزه برپا شده، دیدن کرد.
آمارها حاکی از ورود 11 میلیون مسافر نوروزی به خراسان رضوی است که مقصد هشت میلیون نفر آنها مشهد الرضا (ع) است و سهم ناوگان ریلی از این مسافرت ها بیش از 5 درصد است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.