به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا (ع) در مشهد افزود: تلاش های بسیار از ابتدای استقرار دولت برای رفع کمبودهای موجود در حوزه بهداشت انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاظر 540 پروژه درمانی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای بسیاری از مردم حاشیه شهر مشهد پرونده سلامکت الکترونیک آماده شده است، بخش عمده ای نیز بیمه شده اند و پرداخت این عزیزان به 3 درصد در بیمارستان های دولتی کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 500 پزشک در شهر مشهد اضافه شده اند، خاطر نشان کرد: رتبه دانشگاه به سوم ارتقاء یافته است هرچند که طبق گزارشات ارائه شده توسط وزارت علوم رتبه علمی ایران از سوم به رتبه نخست رسیده است.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی بسیار زیادی در کشور راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت های مردمی نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشگاه هایی است که بیشترین اقبال را داشته است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در طول 20 روز گذشته 10 بیمارستان افتتاح شده است،افزود: بیمارستان کردستان با 800 تخت، بیمارستان مجهز در پاکدشت و بیمارستان رازی در بیرجند بخشی از بیمارستان های افتتاح شده در کشوراست.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا طی یک سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته است، اظهار کرد: انتظار ما از آستان قدس رضوی این است که بیش از گذشته در حوزه های پزشکی خدمت رسانی کنند.
وزیربهداشت با بیان اینکه در بیمارستان امام رضا(ع) حدود 230 میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است، خاطر نشان کرد: تا انتهای دولت تدبیر و امید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 140 هزار متر مربع بالغ بر 500 پروژه به بهره برداری می رسد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 1600 تخت بیمارستانی در حال ساخت است، خاطر نشان کرد: تا کنون در 15 زایشگاه 7500 بلوک زایمانی، 65 خانه بهداشتی و 17 مرکز بهداشتی ، 70 مرکز خدمات تخصصی و دانشکده داروسازی افتتاح شد.
خبرنگار توحید آرش نیا 7498/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.