مهدی سالیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع مصوبات سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت را به خراسان رضوی 131مصوبه در قالب 794 پروژه اعلام کرد.
وی افزود: اعتبار مصوب برای تخصیص این پروژه ها پنج هزار و 230 میلیارد ریال تعیین شد اما به مرور به دلیل محدودیتهای اعتباری و تنگناهای مالی نیاز اعتباری این طرحها برای تکمیل افزایش یافت.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون از کل این پروژه ها 381 مورد تکمیل شده و میانگین پیشرفت اجرایی سایر مصوبات حدود 85 درصد است.
وی از جمله پروژه های تکمیل شده را سدهای بار، ارداک، قره تیکان، بیمارستان خلیل آباد، بیمارستان حشمتیه سبزوار، کنارگذر رباط سفید و 15 مصوبه مربوطه به شرکت گاز اعلام کرد.
سالیانی گفت: در کنار این طرحها 44 پروژه تحرک بخشی به اقتصاد استان و 99 پروژه از محل اعتبارات مواد 10 و 12 قانون تنظیم مقررات و مدیریت بحران نیز در این مدت در خراسان رضوی به سرانجام رسیده است.
وی افزود: 106 پروژه تامین آب روستایی و 90 پروژه اجرای طرحهای هادی نیز از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی تکمیل شد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع تاکنون اعتباراتی که ویژه مصوبات سفر استانی هیات دولت در شهریور ماه 93 به استان پرداخت شده شش هزار و 670 میلیارد ریال است.
وی گفت: علاوه بر آن به منظور تحقق وعده ها و تفاهمنامه های سفر نیز از محل اعتبارات تبصره 36 در سال جاری شش هزار و 130 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی برای خراسان رضوی پیش بینی شده است.
سالیانی از جمله طرحهای مربوط به وعده های دولت و تفاهمنامه ها را ساماندهی کشف رود، حاشیه شهر مشهد و اجرای طرح فاضلاب گلبهار عنوان کرد.
سفر سال 1393 رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی در قالب هشتمین سفر استانی دولت یازدهم انجام شد. در این سفر رییس جمهوری بر خلاف سایر سفرها به همراه کل اعضای هیات دولت به خراسان رضوی سفر کرد و نشست هیات دولت در مشهد تشکیل شد.
خبرنگار : فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.