اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از علیرضا رشیدیان در شانزدهمین نشست اعضای شبکه دانشگاههای خراسان رضوی در مشهد گزارش داد: هر جا از ظرفیتهای مردمی استفاده شده موفقیتهای چشمگیری نصیب کشور شده است و وقف از بسترهایی است که می توان از ظرفیتهای مردمی در آن بهره گرفت.
وی ادامه داد: هم اینک وقف در خراسان به حوزه خاصی اختصاص ندارد و در همه بخشها از جمله مدرسه سازی، بیمارستان سازی، راهسازی، عزاداری برای ائمه اطهار (ع) و دیگر موارد از برکات وقف بهره گرفته شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع وقف علم و فناوری اقدام مبارکی است که سال 1393 کلید خورد و باید این موضوع در مکانهای مناسب تبلیغ و اطلاع رسانی شود.
وی افزود: وقف علم و فناوری را باید در مکانهایی ترویج کرد که محل مراجعه مردم است و آنها خدمات علمی را به صورت ملموس درک می کنند.
رشیدیان ادامه داد: با تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری و جذب مشارکتهای خیرین این نهال نو پا جان می گیرد و هر چه این موضوع ترویج یابد پژوهشگران و فعالان علم و فناوری در انجام فعالیتهای تحقیقاتی موفقتر خواهند بود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به توسعه روزافزون وقف در سالهای پس از انقلاب گفت: در طول 37 سال گذشته به ویژه هشت سال اخیر شمار موقوفات استان رشد چشمگیری داشته که قابل مقایسه با گذشته نیست.
حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: با همکاری دفتر همکاریهای علمی و امور نخبگان شهید فهمیده منطقه شمال شرق کشور و اداره کل اوقاف و امور خیریه دبیرخانه وقف علم و فناوری در مشهد افتتاح شد.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص وقف علم و فناوری گفت: ایجاد کمیته یاوران وقف با حضور 9 نفر از اشخاص حقوقی، برگزاری همایش ملی و استانی وقف علم و فناوری، ایجاد موقوفه ای در این زمینه به ارزش 800 میلیون ریال از جمله فعالیتها در خراسان رضوی در زمینه وقف علم و فناوری است.
وی ایجاد وقف جمعی علم و فناوری و انتشار سه هزار برگ اوراق وقف جمعی علم و فناوری، فروش 2 هزار و 500 سهم از سهام موقوفه علم و فناوری به همت خیرین و تدوین کتاب وقف علم و فناوری از دیگر فعالیتهای انجام گرفته در موضوع وقف علم و فناوری ذکر کرد.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سال آینده همایش بین المللی وقف علم و فناوری با حضور کشورهای اسلامی در مشهد برگزار می شود.
وی از دانشگاهها و مراکز علمی خراسان رضوی خواست در جهت محتواسازی و ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری در سطح جامعه با کمیته یاوران وقف همکاری کنند.
تعداد کل رقبات موقوفات در خراسان رضوی با موضوعات و نیات مختلف 158 هزار مورد است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.