محمدرضا خلیلی عصر سه شنبه در نشست کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستانهای گناباد و بجستان افزود: همچنین امسال 10 میلیارد ریال تسهیلات با سود هشت تا 12 درصد برای فعالان حوزه ارتباطات شامل تلفن همراه، سخت افزار و نرم افزارهای مخابراتی در خراسان رضوی پرداخت شد.
وی ادامه داد: سال 1391 تنها 32 اداره کل در خراسان رضوی زیر پوشش شبکه یکپارچه اطلاع رسانی دولت قرار داشت ولی هم اکنون دو هزار دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی و روستاهای استان تحت پوشش این شبکه قرار گرفته اند که 400 مورد آن در دهیاریها راه اندازی شد.
مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری خراسان رضوی گفت: تعداد دهیاریهای زیر پوشش این شبکه تا پایان 6 ماهه نخست سال آینده به 1100 دهیاری افزایش می یابد.
وی همچنین ضرب نفوذ تلفن ثابت را در خراسان رضوی 35.7 و در شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب 48.83 و 42.2 و نیز تعداد روستاهای تحت پوشش تلفن را در خراسان رضوی 83 درصد اعلام کرد.
خلیلی افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در خراسان رضوی 11 درصد و در گناباد و بجستان به ترتیب 10.4 و هشت درصد است.
وی ادامه داد: 1552 روستا تا پایان امسال در سطح خراسان رضوی از اینترنت 4 جی بهره مند می شوند که 56 روستا در گناباد و بجستان و در مرحله دوم 858 روستای استان از این اینترنت برخوردار خواهند شد که 33 روستا مربوط به این شهرستانها است.
او گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه اول در خراسان ضوی 48 و در گناباد و بجستان به ترتیب 66 و 59 درصد است.
محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد نیز در این نشست آنتن دهی ضعیف اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی را از جمله مشکلات شهرستان ذکر و بیان کرد: فضای مجازی فرصت مناسبی برای توسعه بخشهای مختلف از جمله گردشگری به عنوان محور مهم رونق اقتصادی گناباد است.
فرماندار بجستان هم گفت: این شهرستان در حوزه ارتباطات ایرانسل، رایتل و همراه اول با مشکلات آنتن دهی مواجه است و تعدادی زیادی از مناطق روستایی از پوشش همراه اول برخوردار نیستند.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: سرعت پایین اینترنت، توسعه ناکافی فیبر نوری و کمبود سایتهای بی.تی.اس ارتباطاتی از دیگر مشکلات است.
گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
2095/1858**خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشار دهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.