به گزارش ایرنا پروفسور علی به فروز، پنجشنبه در چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در علوم مهندسی که در دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد،‌ افزود: ضلع سوم این چالش نیز فرار مغزها است که در عمل مشاهده شده علی رغم بازگشت نخبگان علمی به داخل کشور ، به دلیل فقدان 2 ضلع دیگر تحول چندانی را نمی توان رقم زد.
وی با اشاره به اقامت 45 ساله خود در آمریکا، از آنچه که عدم دعوت خود به همایش های علمی کشور خواند، گلایه کرد و گفت: در این مدت تنها معدودی از دانشگاه های ایران برای کنفرانس های علمی به سراغ من آمده اند و تا کنون کمتر دیده ام که برای انجام پژوهش های علمی به سراغ دانشمندان ایرانی خارج از کشور رفته باشند.
به فروز که مقاله ای با عنوان کاربرد انرژی در صنایع قرن 21 در این همایش ارائه کرده، اظهار کرد: امروزه نانوتکنولوژی حوزه های مختلف مهندسی را دربرگرفته و دامنه نفوذ این حوزه هر روز بیشتر می شود.
به فروز افزود: فناوری های نوین که زمانی در آمریکا در انحصار ارتش قرار داشت بتدریج به خدمت عامه مردم درآمد و امروز بیشتر در حوزه های پزشکی و درمان بیماری های صعب العلاج به کار گرفته می شوند.
چهارمین همایش ملی یکروزه کاربرد فناوری های نوین در علوم مهندسی با حضور پژوهشگرانی از داخل و خارج کشور، پنجشنبه به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.
سه دوره پیشین همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در علوم مهندسی نیز به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه برگزار شده بود.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.