به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی ،علیرضا رشیدیان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی افزود: مبلغ پرداختی از محل تسهیلات مستقیم بانک ها به هزار و 191واحد به مبلغ 688.7 میلیارد تومان بوده است که از این حیث و در مجموع خراسان رضوی رتبه ی سوم کشور بعد از تهران و اصفهان در پرداخت تسهیلات رونق و مستقیم از سوی بانک ها را دارد
وی اظهار کرد: 763 میلیارد تومان از محل طرح تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، به استان اختصاص یافت..
وی افزود: تاکنون 2 هزار و 690 واحد استان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد، هزار و 835 واحد به مبلغ 1615.7 میلیارد تومان به بانک های استان معرفی شده اند.
رشیدیان ادامه داد : در واحدهای کوچک و متوسط بخش صنعت و کشاورزی نیز تعداد 513 واحد به مبلغ 438.6 میلیارد تومان پرداخت شده است.
رشیدیان بیان کرد: از محل تسهیلات برای واحدهای بالای 100 نفر کارگر نیز تاکنون به 40 واحد به مبلغ 137.4 میلیارد تومان پرداخت شده است.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: مجموع پرداخت تسهیلات از ابتدای سال تاکنون از محل رونق و مستقیم توسط بانک ها هزار و 704 میلیارد تومان می باشد
در این نشست به مشکلات 10 واحد صنعتی در حوزه های مختلف تسهیلات، ارائه خدمات زیر بنایی و مسائل زیست محیطی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، روسای بانک ها و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی رسیدگی و دستور مقتضی برای رفع آن ها صادر شد.
قائم مقام‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور پیش از این از اجرای طرح رونق تولید در سال 1396 به خصوص خبر داده و گفته است: ادر این طرح تسهیلات تولید به صنوف تولیدی پرداخت می شود.
محور اقتصاد استان خراسان رضوی بخش های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات است که در این میان بخش کشاورزی رتبه نخست اشتغال استان را دارد و صنعت و معدن با 6 هزار واحد تولیدی و صنعتی در رتبه های بعدی هستند.
7505/ 6012 خبرنگار: ندا جواهر فر** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.