محسن مسعودیان راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توانمند سازی مدد جویان و استقلال آنها یکی از برنامه های کمیته امداد است و طبق برنامه ها باید هرسال پنج درصد افراد از حمایت این نهاد بی نیاز شوند.
وی اظهار کرد: هم اکنون یکصد و 75 هزار نفر خدمات مقطعی از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان دریافت می کنند و یکصد و 28 هزار خانوار نیز از تمام خدمات این نهاد استفاده می کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان رضوی با بیان اینکه شهر مشهد احتیاج به نگاه تخصصی دارد و برای کمک به فقرا باید نگاه فراسازمانی داشته وجود داشته باشد، اظهار کرد: برطرف کردن فقر تنها از عهده کمیته امداد بر نمی آید و حضور بیش از یک میلیون و200 هزار نفر در حاشیه شهر، همکاری دیگر سازمان ها و مجموعه ها را طلب می کند.
مسعودیان راد گفت: نیت کمیته امداد پیوند خوردن مردم خیر با فقرا است و به طور حتم نیز نباید از طرف کمیته اینکار انجام شود بلکه گاهی افراد از همسایه ها و اقوام فقیر اطراف خود را می شناسند و برای کمک به آنها فعالیت می کنند و یا وجود خیریه های مختلف که هر کدام یک ظرفیت هستند اما باید از موازی کاری جلوگیری شود.
وی ادامه داد: جشن نیکوکاری در سال جاری از چهارشنبه 18 اسفند در تمام مدارس استان آغاز می شود و این جشن روز 19 اسفند ماه در ادارات، اصناف و معابر عمومی و 20 اسفند ماه نیز در نمازهای جمعه با مشارکت آموزش و پرورش، صدا و سیما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شعار 'بهار همدلی و شکوه مهربانی' برگزار می شود.
وی تاکید کرد: به هیچ عنوان یک ریال از صدقات جمع آوری شده در خارج از کشور هزینه نمی شود و در برنامه هایی که هم اکنون در کمیته امداد اجرا می شود خیران خارج از کشور نیز برای کمک به محرومان ساماندهی شده اند و مدلهای احسان و نیکوکاری نیز در کشورهایی مانند عراق یا لبنان نهادینه شده است و نیروهای بومی و خیران آنجا برای محرومان کشورشان هزینه می کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان رضوی، فقر را یکی از مشترکات کشورهای اسلامی ذکر و بیان کرد: زکات یک وجه برای فقرزدایی می باشد و در این مسیر در سالجاری 136 میلیارد و 552 میلیون ریال زکات واجب و مستحب در سطح استان جمع آوری شده است.
مسعودیان راد افزود: 21 میلیارد و 406 میلیون ریال از این این مبلغ مربوط به فطریه و کفاره، 47 میلیارد و 65 میلیون ریال برای پرداخت زکات واجب و 68 میلیارد و 81 میلیون ریال نیز مربوط به زکات مستحب می باشد که همه اینها برای محرومان مصرف می شود، هر چند که هنوز تا رسیدن به آنچه که دغدغه امام راحل در تاسیس کمیته امداد برای رفع نیازهای محرومان بود ،‌فاصله داریم.
هم اکنون حدود 400 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی هستند.
7507/ 6012 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.