به گزارش ایرنا، در نشست علنی روز سه شنبه شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه سه زبانه شدن تابلوهای اصلی ترافیکی و غیرترافیکی سطح شهر بررسی و مقرر شد در مرحله اول اطلاع رسانی در تابلوهای غیر ترافیکی علاوه بر زبان فارسی به زبانهای عربی و انگلیسی نیز انجام شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیکی شورای اسلامی مشهد در این باره گفت: براساس این مصوبه شهرداری مشهد موظف است به منظور ایجاد سهولت در سفرهای درون شهری زائران غیر ایرانی، نسبت به درج ترجمه عربی و انگلیسی متون تابلوهای اصلی شناسایی معابر و مکانهای عمومی در منطقه ثامن اقدام کند.
محمود عامری فرد افزود: تعمیم این طرح به تابلوهای ترافیکی نیز در کمیسیون حمل و نقل بررسی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این نشست گفت: در تمام دنیا و طبق استاندارد های بین المللی تابلوهای ترافیکی 2 زبانه (انگلیسی و به زبان مادری هر کشور) هستند.
مهدی امامی میبدی افزود: سه زبانه کردن تابلوهای ترافیکی علاوه بر اینکه منجر به برهم زدن استانداردهای بین المللی این تابلوها می شود، هزینه بسیار نیز به همراه دارد.
حسن قدیری طرقی، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر نیز گفت: تابلوهای ترافیکی تابع قوانین بین المللی است و نمی توان در آنها تغییری ایجاد کرد.
در این نشست تغییر زبان تابلوهای ترافیکی تصویب نشد و قرار شد تابلوهای غیر ترافیکی در منطقه ثامن (هسته مرکزی شهر مشهد) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تغییر کنند.

* الزام شهرداری برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری
الزام شهرداری به ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ارائه تسهیلاتی در این زمینه از دیگر مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد در این باره گفت: از ابتدای امسال تاکنون هوای این کلانشهر در 220 روز آلوده و در وضعیت هشدار بوده است.
حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی افزود: باید ترویج فرهنگ دوچرخه سورای را جدی گرفت و تمهیدات خاصی در این زمینه فراهم کرد.
این لایجه نیز با موافیت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تصویب و مقرر شد شهرداری برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری نسبت به انجام اموری نظیر استفاده از ظرفیت اکران های شهری توسط دبیرخانه فرهنگ شهروندی، پرداخت تسهیلات به کارکنان شهرداری برای خرید دوچرخه و فراهم کردن ساز و کار مناسب برای تخفیف عوارض سالیانه مشترکان ایستگاه های دوچرخه اقدام کند.
هم اکنون 80 کیلومتر مسیر دوچرخه و 130 ایستگاه دوچرخه در شهر مشهد وجود دارد.
شهروندان پس از نام نویسی از طریق 'من کارت' با هزینه اندک می توانند دوچرخه ای را در یک ایستگاه تحویل گرفته و پس از طی مسیر مورد نظر، دوچرخه را به ایستگاه بعدی در مقصد تحویل دهند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.