دکتر مجید روحانی نژاد روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محموله ماهی وارداتی از چین در مشهد توقیف شده و هیچ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و شبهه ایجاد شده بر اساس یک گزارش و اطلاع رسانی غیر کارشناسی و غیر فنی رخ داده است.
وی بیان کرد: این محموله کشف شده است و هم اکنون بررسی های کارشناسی و آزمایشگاهی را طی می کند و اگر مصارف صنعتی ماهی های مزبور نیز مورد تایید قرار نگیرد، با دستور مقام قضایی معدوم خواهد شد.
وی اظهار کرد: نتایج بررسی های دامپزشکی نشان داد که این محموله آلودگی ثانویه محیطی داشته است و جنبه مصرف خوراکی را به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری، ندارد.
به گفته وی، فراورده های خام دامی بدنبال نتایج آزمایشات برای مصارف خوراکی در بازار عرضه می شوند و اگر مجوز مصارف خوراکی را اخذ نکنند برای مصارف صنعتی مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورتی که مجوز مصارف صنعتی را هم نداشته باشند با دستور مقام قضایی معدوم می شوند.
روحانی نژاد خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی در خصوص محموله های فاسد و غیر قابل مصرف فرآیندهای خاص خود را دارد و پس از اعلام نتایج آزمایشات انجام می شود و محموله مزبور قبل از تاییدهای آزمایشگاهی به صورت نادرست و جانبدارانه اطلاع رسانی شده است.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی محموله مزبور پیچیدگی های خاص خود را دارد، چراکه در این میان دو تاجر محموله را از چین وارد کرده اند و به دلیل اختلافات ایجاد شده، سعی در اطلاع رسانی موضوع می کنند.
وی گفت: حمل و نقل فراوده های خام دامی، مجوز مصرف و نوع قضاوت و اطلاع رسانی در خصوص قابلیت مصرف خوراکی و صنعتی در حیطه دامپزشکی است، درحالی که در گزارش منتشر شده در یک روزنامه، با مسئولان صنعت و معدن دراین خصوص مصاحبه شده است.
شبکه های اجتماعی بر اساس گزارش یک روزنامه محلی، امروز مطلبی را مبنی بر توزیع دو و نیم تن ماهی فاسد چینی را انتشار داده اند که این موضوع نگرانی هایی را در بین مردم ایجاد کرده است.
3027/ 6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.