سید جواد حسینی روز شنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر افزود: با توجه به هم زمانی هفته زن با رویداد مشهد 2017 باید تلاش شود که از ظرفیتهای این شهرو معنویت آن در این هفته نهایت بهره برده شود.
وی با بیان اینکه سه برنامه بین المللی از هفت برنامه مشهد 2017 در حوزه زنان؛ با هفته بزرگداشت مقام زن همزمان است افزود: شجره طوبی، جشنواره بازی های بومی محلی و جشنواره تقدیر از زنان شهید جهان اسلام این برنامه ها را شامل می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مراسم بزرگداشت هفته مقام زن، برای پاسداشت زن، تکریم از او ارزش های نهفته در وجود زنان، مادران، دختران و خواهران اشت
حسینی گفت: در برنامه های مربوط به خانواده، جای سیاستهای راهبردی خالی بود که راهبردهای 16 گانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه جهت و سمت و سوی لازم را مشخص کرده است و در برنامه ریزی ها نیز باید به همه زنان اعم کارگر، خانه دار، دانشجو، معلم و ... توجه کرد.
وی تاکید کرد: هدف باید این باشد که دستاوردهای حاکمیت و انقلاب برای مردم تبیین شود و نباید گفت هیچ کاری انجام نشده است بلکه در بعضی مناطق یا حوزه ها کارهای اندکی انجام شده و جا دارد که فعالیتها بیشتر شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز گفت: برای بزرگداشت هفته مقام زن کمیته های تایید محتوا، علمی، پژوهشی، ایثارگران، فرهنگی، هنری، ورزش و جوانان، اطلاع رسانی، تشکلهای مردمی، نظارت و ارزیابی همراه با کمیته بانوان روستایی و عشایری تشکیل شده است.
فرشته سلجوقی افزود: رویکردهای محتوایی ستاد بزرگداشت مقام زن با محور ارائه الگو از زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی حضرت زهرا(س)، تبیین جایگاه و حقوق زن و خانواده در اسلام و تبیین جایگاه و نقش زنان در جمهوری اسلامی ایران همراه با نقش آنان در تحولات تاریخی و اجتماعی است.
وی، توصیف نقش و تکالیف زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و معنوی و همچنین تبیین عفاف و حجاب اسلامی در حوزه نظری و الگو سازی کارآمد و موثر از این دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی را دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت هفته مقام زن نام برد و افزود: برگزاری بزرگداشتها نباید بدون توجه به مطالبات جامعه باشد.
23 تا 29 اسفندماه هفته بزرگداشت مقام زن نامگذاری شده است.
7507/ 6012خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.