حسین اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای این طرح که از حدود دو ماه گذشته و با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در حال انجام است مسوولان شهرستان خواف از جمله فرماندار با افزایش ارتباط از طریق فضای مجازی با مردم در جهت بررسی و رفع مسائل و مشکلات آنان اقدام می کنند.

وی از طرح شهر هوشمند خواف به عنوان یکی از نمونه های موفق خلق فرصت در شرایط بحران کرونا یاد کرد و ادامه داد: در راستای این طرح برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا علاوه بر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با عنوان "خواف مارکت" و ایجاد امکان خرید کامل نیازهای شهروندان از طریق فضای مجازی، مسوولان شهرستان کمبود امکانات و سایر مشکلات را بهانه پاسخگو نبودن قرار ندادند و از طریق فضای مجازی ارتباط خود را با آحاد جامعه حفظ کرده و همزمان با مدیریت بحران جوابگوی تنگناها و نیازهای آنان هستند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خواف گفت: جامعه الکترونیکی، نیازمند شهروندان الکترونیکی است و این شهروندان انگیزه برای تعامل با خدمات این بخش را دارند و این مساله موجب ارتقای سطح ارایه خدمات در مواقع بروز بحران نظیر شیوع ویروس کرونا است.

اسدی افزود: مسوولان شهرستان خواف از سال گذشته با بهره گیری از ظرفیتهای جوان و نخبه این شهرستان مرور تجربیات داخلی و خارجی حوزه شهرهای الکترونیکی را آغاز کردند و این مساله شروعی برای  هوشمندسازی خواف بود.

شهر هوشمند (Smart city) یک منطقه شهری است که دارای انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی اینترنت اشیاء برای جمع‌آوری اطلاعات است و از این اطلاعات برای مدیریت دارایی‌ها، منابع و خدمات شهری استفاده می‌ کند.

این فرایند، شامل جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان، دستگاهها و منابع شهری است که برای پایش و مدیریت ترافیک خودروها و سیستم‌های حمل و نقل، نیروگاههای برق، تاسیسات شهری، شبکه‌های تأمین آب، مدیریت پسماند، سیستمهای اطلاعاتی، مدارس، کتابخانه‌ها، بیمارستانها و دیگر خدمات اجتماعی، آنالیز و پردازش می‌شوند.

ایده شهر هوشمند، ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاههای مختلف متصل به شبکه اینترنت اشیاء برای بهینه‌سازی بهره‌وری از خدمات و کاربریهای شهری و اتصال آن به شهروندان است.

 فناوری شهر هوشمند به مسوولان یک شهر اجازه می‌دهد به صورت مستقیم با جامعه و زیرساختهای شهری تعامل برقرار کنند و بتوانند به راحتی آنچه را اتفاق می‌افتد و یا در حال تحول است را پایش کنند.

شهرستان خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.