دکتر محمدرضا حسینعلی‌زاده روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا مردم و خیران حضور جدی در کنار کادر درمانی داشتند و حمایت‌های خوبی از سوی آنها صورت گرفت که امیدواریم تا ریشه‌کنی این ویروس این روند ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: بیمارستان شریعتی اولین بیمارستانی بود که درمان و بستری بیماران کرونایی در آن آغاز شد و این بیمارستان برای این مهم اختصاص یافت اما در تداوم این جریان سایر بیمارستان‌ها نظیر بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان قائم نیز درگیر شدند.
رییس بیمارستان فوق تخصصی دکتر شریعتی مشهد گفت: تعداد قابل توجهی از کادر درمانی این بیمارستان نیز طی این مدت به بیماری کرونا مبتلا شدند که دوره نقاهت اغلب آنها سپری شده و به کادر درمانی بازگشته‌اند.
دکتر حسینعلی زاده افزود: حضور تیم درمانی منسجم و مدیریت و برنامه‌ریزی های‌ دقیق در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از علل موفقت در مدیریت بیماری کرونا در این شهر و استان خراسان رضوی است.
وی تاکید کرد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند تا این بیماری کنترل شود.
تعداد کل کارکنان و کادر درمانی بیمارستان شریعتی مشهد ۶۴۰ نفر است.
در اجرای نظام سطح بندی درمان کرونا در مشهد ۴۰۰ واحد درمانی دولتی و خصوصی شامل درمانگاه و کلینیک و ۹ مرکز جامع خدمات سلامت سطح یک و دو درمان بیماران تنفسی را بر عهده دارند که این مراکز بیماران مشکوک را به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین دو هزار و ۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.