محمد کافی یکشنبه شب در برنامه تلویزیونی اشاره که از سیمای خراسان رضوی پخش شد  با اشاره به حضور دانشجویان از سراسر کشور و برخی کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا، برگزاری کلاس‌های این دانشگاه به صورت مجازی برنامه ریزی شد و تا کنون هیچ کلاسی را از دست نداده‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به حضور حدود هزار دانشجو در رشته‌های مجازی این دانشگاه از سال‌های گذشته، زیر ساخت و همچنین تجربه این نوع آموزش در دانشگاه وجود داشت به همین دلیل بسیاری از استادان با آموزش مجازی آشنایی کامل داشتند و تعدادی هم که آشنا نبودند به فوریت خود را با این فضا تطبیق دادند.
رییس شبکه جامع دانشگاهیان استان خراسان رضوی گفت: آنچه که مسلم است این است که دانش را می‌توان از طریق مجازی، آموزش داد ولی تربیت، نیاز به حضور و ارتباط با استاد دارد که با آموزش مجازی ممکن نیست ولی با این حال دانشگاهیان تمام تلاش خود را در این زمینه نیز به خرج داده‌اند.
کافی ادامه داد: به غیر از دروس خاص عملی و کارگاهی، مابقی دروس دانشگاهی به صورت مجازی ارائه می‌شود و بر همین اساس برخی از دروس در بازه زمانی ترم جاری به پایان نخواهد رسید و به همین دلیل به استادان اجازه داده شده است تا پایان مرداد ماه و در موارد محدودی در شهریور ماه به ثبت نمره اقدام کنند.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: همچنین امکان حذف درس و یا ترم برای دانشجویانی که نتوانسته اند از کلاسهای آموزش مجازی استفاده کنند در نظر گرفته شده است.
کافی افزود: برای ارئه پایان نامه و دفاع از رساله در مقاطع ارشد و دکتری هم شرایطی همچون دفاع به صورت مجازی و نیمه حضوری فراهم شده است.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران است که پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری و ۶ هزار نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
در این دانشگاه ۸۲۰ عضو هیات علمی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی.اچ.دی یا رتبه استادی یا پروفسوری هستند.
دانشگاه فردوسی مشهد به‌ عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور دارای ۱۳ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی و هفت پژوهشکده است.
این دانشگاه هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ دانشجو و دانش‌پذیر خارجی دارد و با این تعداد، رتبه نخست بین دانشگاه‌های کشور در این زمینه به شمار می‌رود. 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین دو هزار و ۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.