خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها،:در پی برگزاری کلاس‌های مجازی دانشگاه‌ها و با وجود گذشت یک ماه از برگزاری این کلاس‌ها برخی اساتید دانشگاه فردوسی مشهد به آئین‌نامه‌های ابلاغی دانشگاه توجهی نداشته و در کلاس‌های خود از برخی قوانین تصویب شده پیروی نمی‌کنند.

تغییر ساعت کلاس‌های آنلاین بدون هماهنگی با دانشجو

سارا محمدی، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه فردوسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تغییر ساعت کلاس‌های آنلاین اساتید خود، گفت: یکی از اساتید بدون هماهنگی و موافقت دانشجویان ساعت کلاس خود را تغییر داد و این در صورتی است که کلاس‌ها باید طبق برنامه کلاس حضوری برگزار شوند و اگر تغییری در ساعت کلاس ایجاد شود باید با موافقت همه دانشجویان باشد.

حضور و غیاب همراه با ثبت سیستمی در کلاس‌های آنلاین

باتوجه به این نکته که صرف کلاس‌های آنلاین اساتید اجازه ثبت غیبت برای دانشجویان را ندارند، وی در پاسخ به این پرسش که آیا اساتید در کلاس‌های آنلاین حضور و غیاب اجباری انجام می‌دهند، گفت: بله برخی اساتید در صورت عدم حضور دانشجو در کلاس آنلاین در پرتال غیبت ثبت می‌کنند.

همچنین سمانه مظفری، دانشجوی رشته برنامه‌ریزی شهری دانشگاه فردوسی در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون تغییر ساعت کلاس اساتید خود گفت: تاکنون ساعت برگزاری کلاس هیچیک از اساتید ما تغییر نکرده است.

وی همچنین در خصوص حضور و غیاب اجباری، ابراز کرد: بله برخی اساتید در کلاس‌های آنلاین خود حضور غیاب و آن را ثبت سیستم می‌کنند.

پس از یک ماه از شروع کلاس‌های آنلاین برای دروس عملی بلاتکلیف نظر مدیر گروه هستیم

مظفری ادامه داد: برای برخی دروس عملی نیاز به سیستم برای آموزش دیدن داریم اما به این علت که این امکان برای تمام دانشجویان فراهم نیست و با گذشت یک ماه همچنان بلاتکلیف نظر مدیر گروه هستیم. بعلاوه برخی از تمرینات و تکالیف هم نیازمند سیستم است که در این مورد اساتید سعی می‌کنند تکالیفی در توان دانشجو ارائه دهند.

در ادامه محمد بصیری، دانشجوی رشته حقوق این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: بیشتر اساتید ما بدون برنامه مشخصی اقدام به برگزاری کلاس آنلاین کرده و تعدادی از اساتید هم اصلاً کلاسی برگزار نمی‌کنند تا دانشجویان از آن‌ها سوالات خود را بپرسند و به مطالب بارگذاری شده در سامانه آموزش مجازی دانشگاه اکتفا می‌کنند.

مونا پژوهانی، دانشجوی رشته اقلیم شناسی دانشگاه فردوسی در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز کرد: برخی از دروس برای آموزش و انجام تکالیف آن نیاز به سیستم دارد که من به علت عدم دسترسی به این امکانات، مجبور به حذف درس شدم.

تمرکز بر حضور و غیاب در کلاس است تا درس

عطیه عالمی، دانشجوی رشته علوم سیاسی این دانشگاه در خصوص حضور و غیاب اجباری اساتید در کلاس‌های آنلاین، گفت: در کلاس‌های آنلاین علاوه بر حضور غیاب، یکی از اساتید قانونی در کلاس ایجاد کرده که طی آن، حین تدریس در کلاس به صورت غیر منتظره یک عدد در صفحه چت تایپ می‌کند و دانشجویان موظف هستند بلافاصله پس از این کار همان عدد را تایپ کنند، عدم انجام این کار به منزله غیبت است و این امر موجب می‌شود تا به جای تمرکز روی درس به صفحه چت توجه شود.

عدم پاسخگویی معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی

برای تکمیل این گزارش سعی کردیم تا با معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، ارتباط بگیریم اما علی رقم چند روز پیگیری مداوم، با عدم پاسخگویی از جانب معاونت آموزشی این دانشگاه مواجه شدیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.