اکرم صاحبی روز یکشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برچسب یا انگ زدن به بیماران کرونایی موجب می‌شود فرد برای درمان بیماری به پزشک مراجعه نکند و بیماری خویش را پنهان کند و علاوه بر درد و رنج ناشی از بیماری از نظر روانی هم تحت فشار قرار گیرد.

وی ادامه داد: فردی که دچار بیماری کرونا شده بود عنوان می‌کرد از اینکه شرایطم را برای همسایه‌ها در میان گذاشتم، پشیمانم، چون این امر موجب زدن برچسب مواردی به من شده است.

وی گفت: مهمترین علت آنکه بیماری کرونا می‌تواند موجب انگ زدن به افراد بیمار شود، آن است که این بیماری نوظهور است و ناشناخته های بسیار در مورد آن وجود دارد و این موارد نوعی ترس در انسان ایجاد می‌کند.

صاحبی افزود: هیچگاه نباید در مورد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند، قضاوت نمود و به صراحت عنوان کرد که به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با برچسب زدن به افراد مبتلا به کرونا باید به اشخاصی که به ناچار به دلیل بیماری خود باید مدتی در خانه بمانند گفته شود که این شرایط موقتی و برای سرعت بخشی در درمان بیماری و پیشگیری از انتقال آن به سایر اشخاص است.

وی گفت: همچنین نباید به شایعات در این زمینه دامن بزنیم بلکه باید نسبت به همه انسانها رعایت احترام را داشته باشیم و با همه افرادی که بیمار هستند مهربان باشیم چون این یک اصل مهم انسانی است. 

صاحبی با بیان اینکه نقش همه ما در شکستن چرخه انگ و برچسب زدن به افراد مهم و حیاتی است افزود: ویروس کرونا می‌تواند هر فردی را در هر مکان و با هر سنی مبتلا کند و افراد حتی با رعایت همه مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای هم ممکن است به این بیماری مبتلا شوند لذا در این شرایط بحرانی باید کنار هم بمانیم و برای شکست چرخه انتقال این ویروس بکوشیم.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار اعلام شده تا ۱۳ اردیبهشت ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶ تن رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.