به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی در شبکه اجتماعی سروش وی در مطلبی که با عنوان خطبه مکتوب نماز جمعه مشهد ارائه کرد آورده است: یک نکته را مردم باید توجه کنند و آن این که کرونا تمام نشده است و این که کی تمام می‌شود هم معلوم نیست تا وقتی در کشورهای دنیا هست، این ویروس ما را تهدید می‌کند ممکن است فراز و نشیب داشته باشد اما از بین رفتنی نیست، مردم باید بدانند باید در زندگی خاص به سر ببرند باید برخی الزامات را در زندگی، ارتباطات و فعالیت‌های اجتماعی توجه کنند و اگر نه توسعه و ابتلای عمومی و فراگیر به این ویروس، زندگی‌ها را از بین می‌برد و خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند مردم باید توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داده است: مهم‌تر از مردم، مسؤولان هستند که باید بدانند که امروز اضطرابی در مردم هست و باید مسؤولان به آن توجه داشته باشند، مردم می‌گویند در دو و سه ماه آینده در پاییز چه طور می‌شود؟ وضع اقتصادی، معاملات، ارتباطات، بازار و فعالیت‌های اقتصادی ما به کجا می‌رسد، بر سر ما چه می‌آید؟ بلاتکلیف بودن آینده در ابتلای این ویروس مردم را مضطرب کرده و باید برای آن کاری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: این ویروس از بین رفتنی نیست و مسله تهدید این ویروس تا مدتی در جامعه ما باقی است، مسؤولان باید به فکر بیفتند، پروتکل‌های لازم را تهیه کنند و فعالیت‌های لازم در جای خودش انجام بگیرد.

آیت الله علم الهدی گفت: این‌که مسوولان بنشینند و مجالسشان را با جریانی از دور دنبال کنند و بیشتر جلسات و شوراها به‌عنوان این‌که ما مبتلا می‌شویم تعطیل شود، همه دست روی دست بگذارند نمی شود. به مردم گفتیم در خانه بنشینید اما نباید مسؤولان هم خانه‌نشین شوند و مدیریت کشور رها شود.

وی ادامه داد: مساله درمان و بهداشت با سبک بسیار زیبایی مدیریت شد، جریان بهداشت و درمان، قدرتمندی و توان مدیریت درمانی کشور و مقابله با هر آسیب بیماری را ثابت کردند هم با فداکاری‌هایشان و هم با مهارت کامل در مدیریت بهداشتی و درمانی.

شهید مطهری، ذخیره ارزشمند اسلام بود

وی با اشاره به روزمعلم و شهادت استاد مطهری هم گفت: بعد از گذشته ۴۱ سال از شهادت او بیان ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی او در همه مجالس و محافل، هنوز ابعاد شخصیتی او به‌طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

آیت الله علم الهدی افزود: آن روزی که استاد شهید از حوزه به‌عنوان یک نخبه و نابغه فقه و فلسفه وارد دانشگاه شد که دانشگاه در طول جریان‌های الحادی بود، فضای دانشگاه در آن روز یک فضای لامذهبی و بی‌دینی محض بود که با حمایت‌های حزب منحله توده، یک عنصر ملحد مارکسیست دکتر آریان پور فضای فرهنگی دانشگاه را تصرف کرده بود و نسل جوان را تحت تبلیغات سوء مارکسیستی قرار داده بود. در این فضا، استاد بزرگوار توانست با مجاهدات فوق‌العاده‌ای قدم در محیط دانشگاه بگذارد و در مدت کوتاهی، بساط فرهنگی مارکسیستی آریان پور را از دانشگاه جمع کرد به‌طوری‌که نه‌تنها در دانشگاه بایکوت و منزوی شدند بلکه جریان مارکسیست و ایده‌های الحادی از دانشگاه براندازی شد.

امام جمعه مشهد با بیان این که استاد شهید مطهری در این فضا، به‌کلی دین را فاتح دانشگاه قرار داد و به‌وسیله او دین، دانشگاه را در برابر جریان لائیک فتح کرد افزود: آن روزی که انقلاب مقدس اسلامی ما با نهضت و حرکت امام از درون حوزه جوشید و انقلاب مولود حوزه شد، دو جریان متأثر از این انقلاب شدند و به استقبال انقلاب آمدند، یک جریان محور اقتصادی کشور و بازار بود و جریان اصلی، دانشگاه بود که از انقلاب استقبال کرد و در یک جریان فرهنگ دینی، انقلاب اسلامی ما از دانشگاه تقویت شد تا به مرحله پیروزی رسید؛ این نکات در عرصه شخصیتی زندگی شهید مطهری متأسفانه مغفول مانده و تحلیل شخصیتی این شهید گرانقدر بسیار بالاتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.