سهیل داورپناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی یک ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا معاملات خودرو توسط مردم از طریق سایت‌های اینترنتی یا موارد دیگر را کاهش نداد و همین معاملات علت اصلی افزایش قیمت خودرو است.

وی ادامه داد: قیمت خودروهای ساخت شرکت ایران خودرو به هیچ وجه تغییری نداشته و به همان قیمت قبلی از کارخانه به بازار عرضه می‌شود.

وی گفت: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار از مدت‌ها قبل وجود داشته و داد و ستدها قیمت آن را افزایش می‌دهد.

داورپناه افزود: قطعه سازان طی یک ماه گذشته رشد خوبی در تولید نسبت به سال گذشته داشتند و وضعیت پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی شرکت ایران خودرو نیز طی پنج ماه اخیر به موقع و مناسب بوده است.

وی پیش بینی کرد، با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگران و نرخ بیمه و عوارض در ابتدای سال جاری، قیمت خودرو در کارخانه از اردیبهشت ماه امسال افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۵۷ واحد قطعه‌سازی طرف قرارداد با این شرکت هستند که هر یک از واحدها، واحدهای کوچکتری را زیرمجموعه خود دارند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: صنوف زیرپوشش این اتحادیه که از ابتدای اسفند پارسال تعطیل بودند از ۲۳ فروردین ماه جاری اجازه یافتند فعالیت خود را از سرگیرند.

حمیدرضا حیدری افزود: در مدت تعطیلی اجباری نمایشگاه‌داران معاملات خودرو توسط صنوف به صفر رسیده و معامله‌ای انجام نگرفته است.

وی همچنین به تحولات قیمت در بازار اشاره و بیان کرد: در مدت تعطیلی اجباری نمایشگاه‌داران خودرو و توقف فعالیت بازار، قیمت خودروهای ایرانی در بازار مشهد تا ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت اما قیمت خودروهای خارجی چندان تغییری نداشت.

وی ادامه داد: هم اینک بسیاری از خودروها از طریق سایت‌های اینترنتی "دیوار" یا "شیپور" به فروش می‌رسند که این امر شکایات متعدد را از سوی مردم در پی داشته و شاکیان به این اتحادیه مراجعه می‌کنند و درخواست رسیدگی به این تخلفات را دارند.

حیدری گفت: نمایشگاه‌داران خودرو معاملات خود را در واحد صنفی انجام می‌دهند و ورودی به اینترنت ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.