به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، محسن نصر پور اظهار کرد: پنجاه هزار دقیقه برنامه در صدا و سیمای خراسان رضوی برای ضیافت ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است. این برنامه‌ها با هدف همراهی هرچه بیشتر با روزه داران و برآوردن نیاز شبکه‌های مختلف سراسری و مراکز استان‌ها، برای پخش از صدا، سیما، رادیو سراسری زیارت، رادیو دری و فضای مجازی آماده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: بهره گیری از همجواری با مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) فرصت مناسبی برای همراهی دل‌های مشتاق میلیون‌ها ایرانی در فضای معنوی ماه مبارک رمضان فراهم می‌آورد. از همین‌رو باتوجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور زائران و مشتاقان حضرت ثامن الحجج (ع) در این بارگاه ملکوتی، امسال مرکز خراسان رضوی برای بهره‌مندی از فضای معنوی ماه مبارک در مجاورت با امام مهربانی‌ها و اتصال دل‌های مشتاق به زیارت امام رئوف در اقصی نقاط کشور، حداکثر توان خود را به کار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: امسال مراسم جز خوانی و ترتیل قرآن کریم روزانه از حرم امام رضا (ع) با حضور قاریان صاحب سبک، به‌صورت زنده ولی بدون حضور زائران و مجاوران از سیمای خراسان رضوی و دیگر شبکه‌های سراسری و استانی پخش خواهد شد. همچنین با توجه به اهمیت تدبر در قرآن و مفاهیم آن، برنامه تفسیر قرآن سوره محمد (ص) با حضور حضرت آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس به تهیه کنندگی عبدالرزاق رمضان نژاد از سیمای خراسان رضوی تولید و پخش می‌شود.

پوشش کامل برنامه احیای شب قدر در حرم رضوی

نصرپور با اشاره به اینکه مراسم احیای شب‌های قدر دارای مخاطب میلیونی از سراسر کشور است، گفت: برنامه احیای سه شب قدر در حرم رضوی، به مدت ۲۴۰ دقیقه همه مراسمات از جمله قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی، مراسم احیا و قرآن به سر گرفتن را به‌طور کامل پوشش می‌دهد.‌

وی در خصوص برنامه سفره‌های همدلی در ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: ویژه برنامه جذاب و متنوعی است که در ۳۰ قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای، به صورت زنده از سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های مختلفی از جمله افطاری ساده، مباحث معارفی و اخلاقی، انعکاس دلنوشته‌های روزه‌داران، ارتباط با سایر شهرها، آداب و رسوم مرتبط با روزه داری، ارتباط با حرم مطهر، تفسیر نهج البلاغه و قرآن است که به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور و اجرای مهدی مقدم روی آنتن می‌رود.

نصرپور افزود: برنامه بهار مهربانی نیز عنوان ویژه برنامه سحرگاهی سیمای خراسان رضوی است که در ۳۰ قسمت ۱۱۰ دقیقه‌ای به روی آنتن خواهد رفت. همچنین برنامه نسیم سحری، عنوان برنامه سحرگاهی رادیو مشهد است که هر سحر به طور زنده به مدت ۱۱۰ دقیقه، پخش خواهد شد.

برنامه نسیم وصل به‌طور زنده از حرم حضرت رضا (ع) به شرح دعای افتتاح خواهد پرداخت

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به برنامه صدای ربنا، عنوان ویژه برنامه افطار صدای خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان که به صورت زنده از حرم حضرت رضا (ع) به روی آنتن می‌رود، گفت: این برنامه دارای قسمت‌های جذابی مانند نمایش، آداب و رسوم اقوام مختلف در ماه مبارک رمضان، گزارش استان‌ها، قرائت کلام الله مجید، اذان و همچنین انعکاس برنامه‌های حرم مطهر حضرت رضا (ع) است.

وی گفت: همچنین برنامه بهشت اجابت، هرشب به‌مدت ۱۵۰ دقیقه، با اجرای میثم مسرور به‌صورت زنده پخش خواهد شد. همچنین برنامه نسیم وصل، هرشب ساعت ۲۲، به تهیه کنندگی محمد گلگونی به‌صورت زنده از حرم حضرت رضا (ع) با کارشناسی حجت الاسلام رضایی به شرح دعای افتتاح می‌پردازد.

نصرپور در رابطه برنامه‌های رادیو زیارت، عنوان کرد: مراسم ویژه شب‌های احیا رادیو زیارت، باتوجه به برگزاری مراسم احیا بدون حضور مردم در حرم‌ها و بقا متبرک، از ساعت ۲۱ الی ۱ بامداد اقدام به پخش زنده کامل مراسم این شب‌ها از حرم امام رضا (ع) می‌کند. همچنین نسیم بهشت، عنوان برنامه ویژه سحرگاهی شبکه زیارت است که به‌صورت زنده اجرا خواهد شد. این برنامه با توجه به زمان متغیر اذان صبح در ماه مبارک رمضان، از ۴۵ دقیقه پیش از اذان آغاز و به ارائه سبک زندگی اسلامی توسط دکترصادقیان می‌پردازد. صحن خانواده نیز عنوان برنامه ظهرگاهی شبکه زیارت، با هدف بهره گیری از مباحث جذاب و متنوع، موضوع مبتلا به این ایام را با پوشش دو پویش «مثل_مسجد» و «خانه_ات_آباد» را به‌صورت زنده به تهیه کنندگی طیبه تناکی دنبال می‌کند. این برنامه هر روز از ساعت ۱۱ الی ۱۳ به مدت ۱۳۰ دقیقه پخش خواهد شد.

برگزاری مسابقه تلفنی آموزش قرآنی بشارت برای کلیه گروه‌های سنی

وی افزود: «بشارت» نام مسابقه تلفنی جذاب و آموزش قرآنی است که ضمن آموزش روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم قرآن، بین مخاطبان و شنوندگان مسابقه تلفنی برنامه برگزار می‌کند. این برنامه همه روزه از ساعت ۱۷:۱۵ الی ۱۸ بمدت ۴۵ دقیقه، برای کلیه گروه‌های سنی به‌ویژه نوجوانان و جوانان پخش خواهد شد. همچنین قرائت ترتیل قرآن مجید هرروز در دو بخش بعد از اذان صبح و ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه به‌صورت زنده از حرم حضرت رضا (ع) پلی از آستان آن حضرت به درگاه الهی و جلا بخش دل‌های مشتاقان است.

نصر پور دیگر برنامه‌های رادیو سراسری زیارت را در ماه مبارک رمضان به شرح زیر اعلام کرد: برنامه‌های بهارخوان، به رنگ خدا، درس‌هایی از قرآن، یک آیه یک نکته، یک آیه یک قصه، آشنایی با سوره‌ها، آشنایی با جزءها، مدیریت در قرآن، راه نامه نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ادعیه‌های مربوط و مناسب ایام ماه مبارک رمضان مانند دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات حضرت علی (ع)، دعای هر روز ماه مبارک رمضان و نمایش‌های مذهبی از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در فواصل مختلف پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، عنوان کرد: سفره کرم، نام ویژه برنامه ۴۰ دقیقه‌ای افطارهای ماه مبارک رمضان، نجواهای رمضانی به مدت ۱۰ دقیقه، ترتیل قرآن کریم، ویژه برنامه رمضانی در وادی نور و برنامه ضربان با موضوع مراقبت‌های بهداشتی و سلامت از جمله ویژه برنامه‌های رادیو دری برون مرزی صدا و سیمای خراسان رضوی در ماه ضیافت الله است.

وی در انتها افزود: معاونت فضای مجازی خراسان رضوی نیز در استقبال از ماه مبارک رمضان، ۱۰۰ عکس نوشته، ۲۰ پوستر، ۱۰ اینفوگرافی، ۴ نماهنگ پویش رمضان، ۲۰ کلیپ و ویدئو، بازتولید ۱۰۰ ویدئو کوتاه به همراه ۱۶ موشن گرافیک، ۲۰ پادکست به همراه نشر حداقل ۱۵۰۰ مطلب شامل خبر، متن، ادعیه، مناجات، و سایر مطالب مرتبط با ماه مبارک رمضان را در کانال و سایت‌ها بار گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.