به گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه فردوسی مشهد، با توجه به شیوع ویروس کرونا و در جهت حفظ سلامت دانشجویان و دانشگاهیان که منجر به برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی و غیرحضوری شد، نحوه ارزشیابی دانشجویان برای این نیمسال مشخص شد.
در این اطلاعیه که مربوط به نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشد بر اینکه استاد هر درس مرجع ارزیابی دانشجو در آن درس می‌باشد، تاکید شده است.
همچنین  از استادان خواسته شده با توجه به ماهیت ارائه غیرحضوری دروس نظری و الزامات مربوطه، سنجش آموخته‌های دانشجویان به شیوه ارزشیابی مستمر، در طول نیمسال و با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی در نظر گرفته شود.
بر همین اساس روش سنجش شامل آزمون چند گزینه‌ای زمان دار، آزمون تشریحی زمان دار، آزمون تحلیلی کتاب باز، آزمون شفاهی از طریق وبینار، انجام پروژه، پرسش و پاسخ‌های جلسه‌ای، ارائه سخنرانی برخط توسط دانشجو، ارائه تکالیف به صورت نوشتاری، ارائه تکالیف به صورت صوتی و تصویری، و انجام آزمونک (کوئیز) مشخص شده است.
در این اطلاعیه خواسته شده است دانشجویان در هر مرحله از ارزشیابی‌ها از نتایج و نقاط ضعف خود اطلاع حاصل نمایند و با مشورت و راهنمایی استاد در ارتقای کیفیت یادگیری خود کوشا باشند. 
همچنین زمان ثبت نمرات از ۲۰ خرداد لغایت اول مرداد ماه امسال برای تمام مقاطع تحصیلی خواهد بود و محدودیتی در برگزاری کلاس‌ها، قبل و ضمن این دوره زمانی به شرط رعایت هفت روز برای پاسخگویی به اعتراضات دانشجویان به نمره نهایی وجود ندارد.
در این اطلاعیه آمده است: در صورت بازگشایی دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های حضوری برای دروس عملی، نظری - عملی، کارگاهی وکارورزی زمان ثبت نمرات از ۱۵ مرداد لغایت اول شهریور برای تمام مقاطع تحصیلی خواهد بود.  
در صورت عدم امکان برگزاری کلاس‌های حضوری برای این دروس، تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد و تاکید می‌شود آن قسمت از مباحث و محتوای دروس که امکان ایجاد محتوای الکترونیکی (مجازی) برای آنها وجود دارد هرچه سریعتر تهیه و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.
در صورت تصویب و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبنی بر امکان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، با بررسی همه جوانب و به ویژه با تاکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارشناسان، برگزاری آزمون به روش حضوری امکان پذیر خواهد بود. در آن صورت، برگزاری آزمون حضوری براساس تقویم نیمسال جاری در اولویت قرار خواهد گرفت.

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز در گستره‌ ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.

همچنین ۸۱۰ عضو هیأت علمی در قالب ۶۰ گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند.

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در چارچوب "نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹" کسب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.