به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری آیت الله سید احمد علم الهدی در شبکه اجتماعی سروش وی در دومین جلسه هماهنگی قرارگاه رزمایش مواسات خراسان رضوی با بیان این‌که تأمین بسته معیشتی، یکی از فعالیت‌های قرارگاه مواسات است افزود: بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، سرپرست خود را از دست‌داده اند و جزء هیچ‌یک از تشکیلات امدادی نیز نیستند.

وی ادامه داد: نظر مقام معظم رهبری این است که آنانی که از نظر کرونا آسیب‌دیده‌اند، به مرجعی اتکا داشته باشند تا در سایر مسائلی که دچار آسیب شده‌اند بتوانند به آن مرجع رجوع کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هر کمیته به انجام وظایف خود می‌پردازد که مسوولان کمیته‌ها باید ساختار داخلی کمیته خود را تشکیل دهند که خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار کمک‌های اقتصادی و معیشتی به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری این‌که مشارکت و محوریت مساجد و مردم اهمیت بالایی دارد افزود: هماهنگی و اقدامات باید تا قبل از ماه مبارک رمضان اجرایی شود تا در این ماه مبارک، مردم با مشکلی مواجه نبوده و حلاوت ماه رمضان را بچشند.

وی با تأکید بر این‌که رزمایش مواسات، کاری مقطعی و دفعی نیست اضافه کرد: وقتی گفته می‌شود رزمایش، به این معناست که کار بلند مدت و ادامه‌داری انجام می‌شود و آمادگی برای عملیات اصلی است. این مقطع، تمرینی برای انجام فعالیتی ادامه‌دار است و به معنای کمک مقطعی نیست.

در این جلسه پیرامون مسائل مختلفی همچون میزان هماهنگی‌ها، نحوه عملکرد کمیته‌ها و حوزه فعالیت آنان بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد هماهنگی لازم در اسرع وقت انجام و اقدامات عملی به سرعت آغاز شود.

مرکز رسیدگی به امور مساجد، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استانداری، صداوسیما، دادگستری، سازمان اوقاف و امور خیریه ، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد امربه‌ معروف و نهی از منکر خراسان رضوی و شهرداری مشهد  از جمله نهادهای مشارکت‌کننده در رزمایش قرارگاه مواسات خراسان رضوی هستند.

طبق اعلام کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا  در کشور به  پنج هزار و ۱۱۸ تن رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.