قاسمعلی خدابنده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزشیابی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان پایه‌های نخست تا پنجم مقطع ابتدایی به صورت توصیفی است. 

وی ادامه داد: بر این اساس معلمان مقطع تحصیلی ابتدایی از ابتدای خرداد ماه نمرات دانش‌آموزان را ثبت خواهند کرد و به این ترتیب سال تحصیلی برای این دانش‌آموزان پایان می‌یابد. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به وضعیت ارزشیابی دانش‌آموزان پایه ششم نیز اشاره و بیان کرد: امسال برای این مقطع تحصیلی نیز امتحان هماهنگ برگزار نمی‌شود زیرا کار ارزشیابی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان سال ششم هم به صورت توصیفی خواهد بود.

وی گفت: مقاطع متوسطه اول و دوم نیز اگر امکان بازگشایی مدارس برایشان فراهم شد، این آمادگی وجود دارد که با رعایت موازین فاصله‌گذاری اجتماعی امتحانات را برای دانش‌آموزان سالهای هفتم تا یازدهم را برگزار نماییم.

خدابنده افزود: در غیر این صورت با استفاده از نرم‌افزارهای تدوین شده، امتحانات دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که این اقدام منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم تحصیلی به صورت سراسری و کشوری است. 

وی افزود: امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم تحصیلی قطعا به صورت "حضوری" با رعایت موازین فاصله‌گذاری اجتماعی در محل سالنهای ورزشی برگزار خواهد شد.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند. افزون بر نیمی از جمعیت دانش‌آموزی خراسان ضوی در مقطع اول و دوم ابتدایی تحصیل می‌کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.