حجت الاسلام محمد احمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا از ابتدای اجرای طرح "آستان مهربانی" در سال جدید تاکنون یکهزار و ۱۰۰ بسته بهداشتی، ۵۰ هزار عدد ماسک، یکهزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی در مجموع به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل درآمد موقوفات استان و کمک خیرین تهیه و بین خانواده‌های محروم توزیع شده است.

وی ادامه داد: از این اقلام ۵۰۰ بسته مواد غذایی و پنج هزار عدد ماسک در مناطق حاشیه شهر مشهد و ۱۵۰ بسته مواد غذایی در شهرستان طرقبه شاندیز توزیع شده است.

وی گفت: بسته‌های مواد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، سویا و ماکارونی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا حضور زائران در بقاع متبرکه ممنوع شده و طرح ملی "آرامش بهاری" در ۸۰ بقعه متبرکه استان بدون حضور زائران و از طریق فضای مجازی به اجرا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های طرح ملی "آرامش بهاری" پخش دعای لحظه تحویل سال، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، پخش دعای کمیل و دعای توسل و تضرع به باب‌الحوائج حضرت امام موسی کاظم (ع) جهت رفع بلا و شفای بیماران، پخش مولودی و سخنرانی‌های مناسبتی در ایام شادی و اعیاد شعبانیه از بلندگوی بقاع متبرکه بود.

وی گفت: همزمان با این ایام، طرح ملی مسابقه قرآنی "آرامش بهاری در ضیافت الهی از عید سعید مبعث تا عید فطر" به مدت ۲ ماه با بهره‌گیری از فضای مجازی در پیام رسان‌های ایتا، سروش و روبیکا در قالب مسابقه صدای نور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده افزود: این مسابقه محدویت سنی و جغرافیایی ندارد، سوالات آن مربوط به فایل‌های صوتی تفسیر قرآن کریم توسط حجت الاسلام قرائتی است و هر روز به پنج نفر از منتخبین مسابقه به قید قرعه جایزه نقدی ۵۰۰ هزار ریالی اهدا می‌شود که پایان این مسابقه و اعلام برندگان نهایی روز عید فطر خواهد بود.

۲۴ هزار و ۳۰۳ موقوفه و ۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.