در این نامه که روز یکشنیه در اختیار ایرنا در مشهد قرار گرفت آمده است: کشور عزیزمان در یکی از حساسترین مقاطع تاریخی خود قرار دارد و عوامل گوناگون و عدم اقدام به موقع باعث شده ویروس خطرناک و منحوس کرونا تا اقصی نقاط کشور به ویژه در خراسان رضوی گسترش یابد لذا ضمن تشکر و قدرشناسی از تلاشهای ارزشمندی که از سوی همه مسوولان استان و آستان قدس رضوی صورت گرفته و با وجود تلاشهای ارزشمند و فداکارانه متخصصان، تیمهای پزشکی و پرستاری که تا سرحد شهادت پیش رفتند، هنوز این معضل به دلایل مختلف که خود واقف هستید در استان در حال گسترش است.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: در این میان مشهد از جایگاه بااهمیت و ویژه‌ای برخوردار است. بیم آن می‌رود که با ورود زایران به روال همه ساله فاجعه بسیار بزرگ وجبران ناپذیر رخ دهد، شرایط کاملا از کنترل خارج گردد و تلفات انسانی از کنترل خارج شود لذا تقاضا داریم قاطعانه بر اساس خواست عمومی و تیمهای تخصصی پزشکی، مدیران مربوطه و سایر صاحبنظران ضمن استفاده از تمامی امکانات مادی و معنوی موجبات رفع نگرانی شهروندان مشهدی و کاهش آلام را فراهم نمایید.

اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی در ادامه خطاب به استاندار خراسان رضوی و نماینده ولی فقیه در این استان نوشتند: خوشبختانه تصمیمات اخیر مقام معظم رهبری (به ویژه لغو سخنرانی سالانه در حرم مطهر و دستور تاسیس قرارگاه بهداشتی و درمانی با تاکید پیشگیری این ویروس خطرناک) زمینه این اقدامات را تا حد زیادی میسر نمودند لذا خاضعانه از جنابعالی می‌خواهیم تدبیری عاجل و کامل اندیشیده شود مبنی بر اینکه قبل از سال تحویل و تا آخر تعطیلات نوروزی حتی‌الامکان هیچ مسافری چه از استانها و چه از شهرستانها وارد مشهد نشود و حتی داخل شهر تا حد ممکن قرنطینه شود تا ارتباطات و رفت آمدهای داخل شهری به حداقل کاهش یابد.

این نامه تاکید دارد: ضروری است تصمیمات اخذ شده در سطح ملی از طریق رسانه‌ها اعلام تا مسافران و شهروندان به موقع تصمیم‌گیری کنند. همچنین دولت محترم و مسوولان مربوطه و مردم خیراندیش با همه امکانات نظام با عنایت به ضرر و زیانهای محتمل به مردم و خسارتهای اقتصادی، نسبت به مساعدتهای بانکی و جبران مشکلات مادی و معنوی در حداقل چاره‌اندیشی کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر می‌باشد در استان خراسان رضوی ۴۲۵ نفر است.

تاکنون تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده  ۳۲ نفر بوده است. ۲۰ نفر از این تعداد مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور، چهار تن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد نیز هر کدام یک فوتی دارند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.