ابوالفضل دهستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل کسادی بازار و نبود مشتری ناشی از شیوع کرونا، برخی سفره‌خانه‌ها و آشکده‌های مشهد تعطیل کرده‌اند اما هنوز بخشنامه‌ای مبنی بر الزام آنها برای تعطیلی ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: در این ایام آشکده‌ها باید به صورت کترینگی عمل کنند و غذا را در بسته‌بندی‌های مخصوص با رعایت کامل همه موارد بهداشتی توسط پیک به همراه دستگاه کارتخوان به دست مشتری برسانند.

وی گفت: سفره‌خانه‌های سنتی نیز ملزم به رعایت کامل موارد بهداشتی اعم از پوشیدن ماسک و روپوش مخصوص، ضدعفونی کردن کامل محل کسب و وسایل آن، قرار دادن وسایل شست و شو در معرض استفاده مشتری، نصب نرخنامه، پرهیز از انجام برخی موارد منکراتی و کمک به مشتری هستند.

دهستانی افزود: این اتحادیه در ایام نوروز همواره با بازرسان اتاق اصناف مشهد همکاری داشته و در قالب گشت‌های مشترک سفره خانه ها را تحت نظارت قرار داده و در آماده باش کامل بوده است.

وی اظهار داشت: بازرسان افتخاری و اعضای هیات مدیره این اتحادیه در تمام ایام سال فعال بوده و گزارشات مربوط به نظارت بر تخلفات را روزانه تحویل اتحادیه می دهند.

وی گفت: گزارشات تخلف و مواردی که از سوی شهروندان مطرح می شود کمتر از ۲۴ ساعت در این اتحادیه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

دهستانی افزود: امسال نرخ خدمات سفره خانه ها در مشهد تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است در حالی که قیمت تمام شده خدمات در صنوف افزایش داشته است.

۵۷۰ واحد سفره خانه و آشکده زیر نظر اتحادیه سفره خانه های سنتی شهر مشهد فعالیت دارد که از این تعداد ۳۹۵ واحد پروانه کسب داشته و بقیه آنها در حال دریافت پروانه هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.