صدرا یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سه هزار و ۴۳۷ اثر ارسال شده به بخش المان‌ها و یادمان‌های شهری، ۵۸ اثر برای اجرا و نصب در سطح شهر انتخاب شد.

وی با اشاره به نصب این المان‌ها تا پایان اسفند ماه اضافه کرد: سردیس‌های مشاهیر مشهد و استان نیز در سطح شهر در حال نصب است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ۹۰ هزار مترمربع نقاشی دیواری نیز در نقاط مختلف این شهر در حال اجراست.
یوسفی افزود: در جشنواره استقبال از بهار ۹۹ به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بخش هنرهای نمایشی جشنواره هنرهای شهری برگزار نمی‌شود.
وی اضافه کرد: در راستای افزایش امید و نشاط اجتماعی در سطح شهر در شرایط فعلی آن بخش از رویدادهای خانه بهار که منافاتی با شیوع ویروس کرونا نداشته باشد را اجرا خواهیم کرد همچنین هنرمندانی که به دلیل رعایت اصول بهداشتی نتوانستند طرح‌های خود را طبق جدول زمانی تحویل دهند از پرداخت جریمه مندرج در قرارداد معاف می‌شوند.
"خانه بهار" یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد راه اندازی شده است و  طی ۱۰ سال اخیر با مددگیری از خلاقیت‌، نمادهای زیبا از آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی را در آستانه روزهای آغازین بهار در فضای عمومی شهر جانمایی کرده و همگام با نو شدن طبیعت در صدد نشاط بخشی به شهروندان مشهد و زائران و مسافران نوروزی در این کلانشهر است.
"جشنواره خانه بهار ۹۹" شامل بخش‌های هنرهای تجسمی، هنرهای چندرسانه‌ای، طراحی، گل‌ آرایی و طراحی هنری فضای سبز، پژوهش‌های هنر شهری، جشنواره عکس و بخش میهمان در حوزه بین‌الملل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.