حجت الاسلام جمال ایزدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم و اجتماعات دینی و مذهبی در بقاع متبرکه ممنوع شده است و این ممنوعیت در عید نوروز هم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: هر سال طرح آرامش بهاری در قالب ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران از ۲۸ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه در بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی برگزار می‌شد که شامل خدمات رفاهی همچون اسکان، پذیرایی و ارایه خدمات ویژه به زائران و خدمات فرهنگی شامل اعزام مبلغ به بقاع، برپایی غرفه‌های مختلف فرهنگی در قالب خیمه معرفت، برگزاری مراسم تحویل سال، مناسبتهای مذهبی مانند جشن میلاد یا مراسم سوگواری برای شهادت ائمه معصومین (ع) بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امسال برگزاری همه برنامه‌های فرهنگی و رفاهی اجتماع محور مانند مراسم تحویل سال، جشن میلاد مبعث رسول اکرم(ص) یا مراسم سوگواری شهادت امام کاظم (ع) و همچنین ارائه عمده خدمات رفاهی مانند اسکان و پذیرایی در بقاع متبرکه استان لغو شده است.

ایزدی افزود: اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان طی نوروز امسال بسیار محدود و معطوف به بقاعی می‌شود که فضای غیر مسقف دارند و فقط مجاز هستند که در حد سلام دادن زائر به امامزاده و استفاده از فعالیتهای فرهنگی محدود که منجر به شیوع ویروس کرونا نشود به زائران خدمات بدهند.

وی ادامه داد: تشخیص اجرای محدود طرح آرامش بهاری طی نوروز ۱۳۹۹ در بقاع متبرکه امامزادگان به تصمیم مسوولان هر شهرستان باز می گردد.

۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

براساس آخرین آمارها، شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۱۸۳ نفر رسیده است. ۸۹ نفر نیز در این استان بر اثر ابتلا به بیماری مشکوک به کرونا جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.