مجتبی قیطاقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره موسیقی فجر هر سال با شرایط فرهنگی متفاوتی برگزار می‌شود و نمی‌توان آن را از حیث کیفیت و کمیت کار با سال قبل قیاس کرد.

وی ادامه داد: هنرمندان موسیقی باید اجرای صحنه ای داشته باشند تا از سوی مردم مورد ارزیابی قرار گرفته و بتوانند ظرفیتها و قابلیت‌های خود را بشناسند و اگر صحنه از مردم و هنرمندان گرفته شود دیگر هیچ یک از این دو گروه نسبت به هم احساس مسوولیت نمی‌کنند.

این پژوهشگر عرصه موسیقی گفت: جشنواره‌ها و اجراهای صحنه‌ای در هر حدی که باشند موثرند است و تاثیر فرهنگی لازم را دارند اما امسال نقدهایی بر جشنواره موسیقی فجر وارد شد که به نظر می‌رسد هنرمندان این عرصه، روند فرهنگی این جشنواره را چندان مطلوب نمی‌دانند.

قیطاقی افزود: برنامه‌ریزی برای جشنواره موسیقی فجر به عنوان بزرگترین رویداد موسیقی سالانه کشور می‌توانست بهتر از سالهای گذشته باشد و این کمترین توقع از متولیان این جشنواره است تا استانداردی برای این جشنواره تعریف کنند.

او ادامه داد: امسال هر گروهی از خراسان رضوی که اثر خود را به جشنواره فجر فرستاده بود پذیرفته شد و سطح آثار امسال هنرمندان خراسان رضوی در جشنواره بالا بود.

رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: هشت گروه موسیقی پاپ، سنتی و مقامی از خراسان رضوی در جشنواره موسیقی فجر امسال حضور یافتند که گروه پاپ تحت عنوان "ترانه" به سرپرستی و خوانندگی "تورج امیر نظامی" خوش درخشید.

قیطاقی بدون ارائه توضیحی بیشتر افزود: یکی از نقایص جشنواره موسیقی فجر امسال غیر رقابتی بودن آن بود.  

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه در تهران برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.