به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان افزود: این کالاها شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، قند و شکر است و نتیجه این رسیدگی‌ها ۲۰۰ میلیارد ریال محکومیت تعزیراتی بوده‌ است.

وی با اشاره به نتایج نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی ادامه داد: با بررسی قیمت ۴۷ قلم کالا از ۲۶ دی ماه تا ۲۶ بهمن ماه در این استان، متوسط کاهش قیمت کالا در ۶ قلم به میزان حدود پنج درصد رسید.

وی گفت: در این مدت از بین ۴۷ قلم کالا، متوسط رشد قیمت ۲۰ قلم کالا به میزان ۱۲ درصد و قیمت ۲۱ قلم کالا بدون تغییر بوده است.

رسولیان افزود: در این مدت در گروه مصالح ساختمانی و آهن آلات، متوسط رشد قیمت هشت قلم کالا به میزان ۱۵.۴ درصد، میزان کاهش یک قلم کالا در این گروه ۱.۵ درصد بوده و پنج قلم کالا نیز تغییر قیمت نداشته است.

وی ادامه داد: در گروه مواد غذایی طی یک ماه گذشته ۶ قلم کالا به طور متوسط ۸.۵ درصد رشد قیمت و سه قلم کالا به طور متوسط ۱۱.۲ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت ۹ قلم کالا نیز در این گروه تغییر نکرده است.

وی گفت: در گروه نهاده‌های دامی نیز ۲ قلم کالا به طور متوسط ۱.۹ درصد کاهش قیمت داشته، سه قلم کالا بدون تغییر قیمت بوده و هیچ کالایی در این گروه افزایش قیمت نداشته است.

رسولیان افزود: بررسی قیمت مواد پروتئینی طی یک ماه گذشته در استان نشان می‌دهد ۶ قلم کالا به طور متوسط ۱۲.۲ درصد افزایش قیمت داشته، یک قلم کالا بدون تغییر قیمت بوده و هیچ کالایی کاهش قیمت نداشته‌ است.

وی ادامه داد: در مورد انواع لبنیات در خراسان رضوی نیز از ۲۶ دی ماه تا ۲۶ بهمن ماه قیمت سه قلم کالا بدون تغییر بوده‌ است.

وی گفت: هم اکنون قیمت گوشت مرغ، سیب درختی، پرتقال، برنج پاکستانی، تخم مرغ و برنج هندی در استان از میانگین قیمت کشوری این اقلام کمتر است.

رسولیان افزود: قیمت شکر در خراسان رضوی نزدیک به میانگین قیمت کشوری و کمی بالاتر از آن است و قیمت گوشت گوساله و گوشت گوسفندی در استان نیز از متوسط کشوری بالاتر است.

وی در باره تصمیمات کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی برای توزیع برخی کالاهای اساسی اظهار داشت: براساس مصوبات کارگروه به زودی ۱۵۰ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۴۰۰ هزار ریال در بازار استان توزیع می‌شود.

وی گفت: مقرر شد اتحادیه‌های دامداران و گاوداران با همکاری اتاق اصناف مشهد عرضه مستقیم گوشت قرمز گرم را در نقاطی از شهر آغاز کنند که قیمت هر کیلو گوشت قرمز به طور متوسط ۷۰۰ هزار ریال و محل توزیع آن در فروشگاه‌های کارگری، کارمندی و زنجیره‌ای است.

رسولیان با بیان اینکه شکر به میزان کافی در انبارهای خراسان رضوی وجود دارد، افزود: قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر فله برای مصرف کننده ۵۰ هزار ریال و شکر بسته‌بندی شده برای مصرف کننده ۵۹ هزار ریال است.

وی به شهروندان توصیه کرد، در صورت مشاهده قیمت شکر و دیگر کالاها بیش از قیمت مصوب، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.