شهریار آل شیخ عصر پنجشبه در نشست تخصصی اقتصاد شهری با موضوع سیاست گذاری شواهد محور در محل اندیشکده سیاست‌گذاری شهری مشهد افزود: نظام در حوزه قانونگذاری برای مدیریت شهری و اداره شهرها برنامه ندارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر حریم شهرها تعیین تکلیف نشده و نگاه مبتنی بر توسعه شهرها دیده نشده‌ است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: کلانشهرها با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند باید برای این موارد چاره اندیشی کنند البته شهرداری تهران از این میان مستثنا است و از سال ۵۸ تا کنون مصوبات مختلفی را برای پیشبرد کار خود داشته‌ است.
آل شیخ افزود: کلانشهر مشهد و به تناوب سایر کلانشهرها در حوزه قوانین مرتبط با مدیریت شهری مشکل دارند و متاسفانه قوانین برای کلانشهری مانند مشهد و یک شهر کوچک یکسان دیده شده و متناسب با خدمات آنها نیست.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه شهری نیز از چالش های مدیریت شهری است که باید برای رفع این چالش نیز چاره‌اندیشی شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: اندیشکده سیاستگذاری شهری مشهد نهادی بین بخشی و سازمانی میان شهرداری مشهد و پژوهشکده مجمع تشخیص مصلحت نظام است و فعالیت این اندیشکده در حوزه اصلاح قوانین و ساختارهای مرتبط و تدوین سند چشم انداز در حوزه مدیریت شهری است.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: در حوزه مدیریت شهری همه نسخه‌های شفابخش در تهران پیچیده نمی شود.
محمد هادی مهدی نیا افزود: اندیشکده سیاستگذاری شهری مشهد اولین اندیشکده خارج از تهران و به مرکزی برای هم‌افزایی و رسیدن به نتایج خوب و سیاست‌ورزی‌های بهتر در حوزه شهری است.
وی با بیان اینکه حریم شهرها عرصه های رهاشده‌ در اطراف شهرها هستند خاطرنشان کرد: باید برای ساماندهی حریم شهرها برنامه‌های کارآمد ارائه شود.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد ابراز امیدواری کرد که با فعالیت این مرکز در مشهد شاهد الگوی تازه ای در تصمیم‌سازی و تمرکززدایی باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.