امیر  سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه مشارکتی جوادالائمه در مشهد افزود: دشمن، فرهنگ کشور را نشانه رفته‌است و با هجوم رسانه‌ای می‌خواهد تاریخ تحریف شده را به مردم و به ویژه جوانان تحمیل کند و در مقابل کتابخانه‌های عمومی از سنگرهای ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی هستند.
وی ادامه داد: اگر ارتش در ایام مبارزات انقلاب جلو مردم می‌ایستاد، انقلاب به این سرعت به پیروزی نمی رسید.
او با بیان اینکه افتتاح کتابخانه مشارکتی جوادالائمه مشهد در محیط ینظامی برکات خوبی به همراه دارد اضافه کرد: این کتابخانه باید مرکزی برای انتقال آگاهی، دانش و بصیرت باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ارتش همواره در دوران قبل و بعد از انقلاب نقش بی نظیری در تحقق اهداف مردم داشته‌ است.
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: هدف کتابخانه های عمومی انس با کتاب و مطالعه در بین تمام اقشار است و همکاری و همراهی خوبی بین اداره کل کتابخانه های خراسان رضوی  و ارتش شکل گرفته‌است و هم‌ اینک پنج کتابخانه عمومی مشارکتی با ارتش در استان خراسان رضوی در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته ارتشیان استان همکاری بسیار خوبی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی داشته‌اند و امسال بیش از ۱۵ هزار نفر از ارتشیان استان در این جشنواره شرکت کردند.
فرمانده گروه ۴۴۴مهندسی رزمی پدافند غیرعامل شمال شرق نزاجا نیز در این مراسم گفت: ایجاد کتابخانه و تلاش در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی از منویات مقام معظم رهبری است و در طرح مصباح ۹ ترویج فرهنگ مطالعه مد نظر قرار گرفته‌ است.
سرتیپ دوم هیبت‌الله اسدی افزود: سربازان معمولا اوقات فراغت خوبی در اختیار دارند و این کتابخانه محلی برای حضور سربازان برای کسب آگاهی و دانش و بصیرت خواهد بود.

در پنجمین روز دهه فجر کتابخانه عمومی مشارکتی جوادالائمه (ع) با حضور فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از فرماندهان ارتش در محل گروه ۴۴۴مهندسی رزمی پدافند غیرعامل شمال شرق نزاجا در مشهد افتتاح شد.
۲۱۴ کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان خراسان رضوی فعال است و تعداد اعضای این کتابخانه‌ها نیز از ۱۸۹ هزار و ۵۲۹ نفر در سال گذشته به ۲۵۵ هزار و ۲۱۴ نفر در سال جاری رسیده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.