جواد رضویان راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چنانچه نظرات اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با شورای ائتلاف اصول گرایان استان منطبق شده باشد و دقیقا همان لیست با همان اشخاصی که مورد نظر شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری است انتخاب شوند این لیست می تواند دوباره در جبهه مطرح شود و جبهه آن لیست را در شورای ائتلاف اصول گرایان تایید و اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: ولی اگر به هر دلیلی نظرات اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری و تشکیلات سیاسی عضو آن جبهه با لیست شورای ائتلاف منطبق نبود اعضا متعهد شدند بابت وحدت اصول گرایان لیست جداگانه‌ای ندهند ولی تشکلهای عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می توانند خودشان در صورت نیاز و ضرورت و درخواست شورای ائتلاف اصول گرایان استان زیر آن لیست را امضا کنند.

عضو هیات رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی گفت: این جبهه که شامل ۱۹ تشکیلات سیاسی مانند حزب موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی کارمندان و جامعه اسلامی کارگران است نماینده رسمی و قانونی در شورای ائتلاف اصول گرایان استان (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی) ندارد و اگر بنا بود به عنوان جبهه در این شورا حضور یابد سهمش یک نفر نبود بلکه باید ۱۹ نفر می بود.

رضویان افزود: شورای ائتلاف اصول گرایان از اشخاص به عنوان شخصیت حقیقی خودشان و منفصل از جبهه پیروان خط امام راحل و رهبری برای حضور در این شورا دعوت به عمل آورده است و  ۶۰ نفری که در شورای ائتلاف اصول گرایان حضور دارند هم به عنوان نماینده رسمی تشکیلات سیاسی نیستند بلکه در قالب شخصیت حقیقی خود به این شورا دعوت شده اند.

وی ادامه داد: ۱۹ نفر عضو جبهه پیروان خط و امام و رهبری اگر به عنوان شخصیت حقوقی وارد شورای ائتلاف اصول گرایان می‌شدند- همان طور که برخی از اشخاصی که الان در شورا هستند به عنوان عضوی از حزب خود دعوت شده اند و از یک رای هم برخوردار هستند- این جبهه باید ۱۹ نماینده در این شورا می‌داشت.

عضو هیات رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی گفت: اکنون که ساز و کاری برای حضور ۱۹ نفر نماینده جبهه پیروان خط امام راحل و رهبری در شورای ائتلاف اصول گرایان خراسان رضوی فراهم نشده و هر کدام از اشخاصی که عضو این شورا هستند، به عنوان شخصیت حقیقی خود حق رای دارند طبق مصوبات جبهه پیروان خط امام و رهبری و شورای ائتلاف اصول گرایان استان بنا بر این است که این وحدت را تا پایان مرحله انتخابات و روز رای گیری حفظ کنیم تا اصول‌گرایان بتوانند با حضور حداکثری در انتخابات شرکت کرده و از تفرق آرا جلوگیری شود.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد و ۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

"حوزه مشهد و کلات" شامل بخش مرکزی شهرستان مشهد و شهرستان کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.