محسن نصرپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ۹۷ درصد جمعیت استان خراسان رضوی زیر پوشش دیجیتال برنامه‌های صدا و سیما قرار دارند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده این رقم تا دو سال آینده به ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین جمعیت زیر پوشش فرستنده‌های دیجیتال کشور در خراسان رضوی قرار دارند به طوری که تنها سه درصد جمعیت استان زیر پوشش برنامه‌های دیجیتال نیست در حالی که همه مناطق استان از امکانات آنالوگ تلویزیون برخوردار هستند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۸۰ نقطه کور به لحاظ پوشش دیجیتال در استان خراسان رضوی وجود دارد که بیشتر در مناطق روستایی و صعب‌العبور واقع شده‌اند.
نصرپور از فعالیت ۳۸۲ ایستگاه تلویزیونی در خراسان رضوی خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰۰ ایستگاه تلویزیونی طی دو ماه  گذشته و ۱۵۰ ایستگاه نیز در سال گذشته به بهره برداری رسیده اند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی هر ایستگاه نیازمند دو هزار و 500 میلیون ریال اعتبار است که ۵۰ درصد آن را صدا و سیمای مرکز تامین می کند و ۵۰ درصد آن باید از طریق استان تامین شود که  ضمن تشکر از همکاریهای مربوطه، این موضوع حمایت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی را می‌طلبد. 
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به لزوم انعکاس گسترده و مناسب دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد برنامه‌های مختلفی را در حوزه رادیو و تلویزیون تولید کرده است. 
نصرپور افزود: در همین ارتباط  ۱۳۱ برنامه در بخش‌های مختلف صدا و سیمای خراسان رضوی و به مدت ۲۴ هزار و ۴۰۰ دقیقه تولید شده است.

وی عناوین تعدادی از برنامه‌های تولیدی در صدا و سیمای خراسان رضوی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را "مردان روح‌الله، روز انقلاب، نمایش انقلاب، چشم به راه، موج بیداری، با نخبگان، الیزابت، خیابان انقلاب، در برابر طوفان، کوچه‌های خورشید و گام به گام عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه ها در قالب فیلمهای مستند و داستانی و مسابقه ارائه می شود.
او با اشاره به تولیدات صدا و سیمای خراسان رضوی در حوزه انتخابات گفت: در این راستا ۱۱ هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه در بخش‌های مختلف خبری، رادیو، تلویزیون، فضای مجازی، رادیو زیارت و برون‌مرزی تولید شده است.
رادیو مشهد در سال ۱۳۲۸ آغاز به کار کرد و شبکه استانی صدای خراسان نیز در اردیبهشت سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شد و همزمان شبکه های برون مرزی رادیو دری، ازبکی و تاجیکی هم در این خطه شروع به کار کردند.
در اسفند ماه ۱۳۷۶ شبکه استانی سیمای خراسان پس از شهرهای تهران و اصفهان به صورت رسمی افتتاح شد هر چند پیش از آن  نیز فعالیت داشت و برنامه هایی را تولید و پخش می کرد. سال ۱۳۸۳ پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، شبکه‌های استانی خاوران و اترک در استان‌های خراسان جنوبی و شمالی نیز تاسیس شدند.
پخش ۲۴ ساعته شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.