سید امیر مرتضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تخلفات مربوط به ارائه مدرک تحصیلی غیرواقعی و سوء استفاده از نهادهای حمایتی است. 

وی ادامه داد: سوء استفاده از امکانات و اموال دولتی، کوتاهی مدیران دستگاه‌ها در این خصوص، سیاه نمایی و تخریب نامزدهای انتخاباتی، تبلیغات زودهنگام و ریخت و پاش‌های برخی نامزدهای انتخاباتی که با شگردهای خاص انجام می‌شود بخشی از تخلفاتی است که ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی به دنبال عدم وقوع آنهاست.  

وی به تخلفات فردی که هزار نفر را شام داده یا به ۱۰۰ نفر کارت هدیه داده است اشاره کرد و گفت: سوء استفاده افراد از نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی یا ستاد فرمان حضرت امام (ره) تخلف محسوب می‌شود، همچنین با توجه به اینکه در دهه فجر پروژه‌های فراوان افتتاح می‌شود باید مردم توجه کنند نماینده‌ای که طی چهار سال قبل تحرکی در حوزه انتخابیه خود نداشته چرا در آستانه انتخابات برای افتتاح این پروژه‌ها جنب و جوش دارد.
مرتضوی افزود: حوزه‌های انتخابیه استان به حساس، نیمه حساس و عادی تقسیم شده‌اند که نوع برنامه‌ریزی‌ها برای هریک متفاوت است.
وی به شناسایی تهدیدها و آسیب‌های انتخابات گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا ۳۶ عنوان تخلف مربوط به پیش از برگزاری انتخابات، ۲۷ عنوان مربوط به روز رای‌گیری و چهار عنوان نیز مربوط به بعد از رای گیری شناسایی شده است.

وی همچنین از تشکیل کمیته فضای مجازی با محوریت دادستان‌ها در مراکز حوزه‌های انتخابیه خبر داد و گفت: شناسایی ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی و راهنمایی آنها در خصوص قوانین تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون دادگستری خراسان رضوی همچنین در باره اتهام مدرک جعلی ۲ عضو شورای شهر مشهد نیز افزود: هنوز رای قطعی در این زمینه صادر نشده و نمی‌توان در این باره نظر داد.
 

برگزاری استارتاپ پیشگیری از وقوع جرم

وی ادامه داد: پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها به عنوان یک استارتاپ با محوریت کارآفرینی اجتماعی و هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت و ارتقای آموزش و کسب و کار برگزار می‌شود.

وی گفت: خراسان رضوی به خاطر پیشینه خود در پیشگیری از وقوع جرم این برنامه ملی را مدیریت نموده و  استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، مازندران، یزد و هرمزگان را زیرپوشش این برنامه دارد.
مرتضوی افزود: پیشگیری از آسیب‌های مجازی، فساد اداری، جرایم رانندگی، تخلفات پزشکی، مالکیت معنوی، نحوه ارائه خدمات حقوقی و قضایی و پیشگیری از شیوع مواد مخدر از اهداف این استارتاپ است.

وی ادامه داد: در این استارتاپ علاوه بر انتخاب ۳۰ تیم برتر، گروه‌های اول تا سوم جایزه نقدی و لوح تقدیر دریافت می‌کنند.
وی گفت: فرایند اطلاع رسانی جشنواره یاد شده از ۱۲ آذر تا اول بهمن است و زمان ثبت نام تیم‌ها در آن از ۱۸ آذر تا ۲۹ دی عنوان شده است.

مرتضوی افزود: از یکم تا ۱۰ بهمن ماه ایده‌های رسیده غربالگری و داوری شده و ۳۰ تیم برتر انتخاب می‌شود و پس از برگزاری جشنواره از ۱۹ تا ۲۱ بهمن، تیم‌های برتر برای شرکت در مراسم پایانی که هشتم اسفند برگزار خواهد شد معرفی می‌شوند. 

وی ادامه داد: صاحبان ایده‌ها و تیم‌های برتر آموزش داده می‌شوند و پس از دسته‌بندی در صورت نیاز از آنها برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.