آیت الله محمد تقی مصباح یزدی روز دوشنبه در جمع طلاب مجتمع آموزشی جامعه المصطفی(ص) در مشهد افزود: کوتاهترین راهی که در برابر انجام وظایف خود داریم امر به معروف و نهی از منکر و آخرین مرحله آن نثار جان خود است و باید بفهیم در هر زمان و موقعیت شیطان چه دامهایی را برای ما مهیا کرده است و خود را برای مقاومت در برابر وسوسه‌های او آماده کنیم.

وی با بیان اینکه شیطان دشمن قسم خورده انسان است ادامه داد: اگر در دام وسوسه‌های شیطان گرفتار نشویم و در کسب علم و خودسازی کوشا باشیم می توانیم به مقام بالای الهی برسیم و علم اگر به گونه‌ای باشد که زندگی دنیا را تامین و در دل ایجاد آرامش کند و در زندگی ابدی تا بی نهایت نفع بدهد از هر علم دیگری سودمندتر است.

مسوول موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر علم لازم را کسب نکنیم جهل باعث خواهد شد در بسیاری از مواقع حتی در اعتقادات اصلی خود متزلزل شویم و شیطان متناسب با مقام و موقعیت هر کسی برای او دام  پهن می‌کند یعنی به یک نفر ممکن است بگوید نماز و دعا را بخوان و به آمریکا کار نگیر و شخص دیگری را گرفتار زرق و برق دنیا کند.

مصباح یزدی افزود: خدا را شاکریم که در شرایطی هستیم که امکان استفاده از علوم و معارف اهل بیت(ع) بیش از پیش فراهم شده است و کسب علوم سودمند برای ما راحت تر از گذشته شده است اما در عین حال تجربه‌های شیطان و ابزار و وسایل او برای اغفال ما نیز زیادتر از گذشته است.

امسال دو هزار و ۷۰۰ محصل از ۵۲ ملیت در مجتمع آموزشی نمایندگی جامعه المصطفی(ص)  در خراسان در حال تحصیل هستند. جامعة المصطفی(ص) العالمیة، نهاد علمی و بین‌ المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.