رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: دشمنان با تقویت روح قومیت و نژاد، پررنگ کردن اختلافات مذهبی و ایجاد گروه‌های افراطی و تکفیری مانع اتحاد امت اسلامی می شوند.

حجت الاسلام اکبر فرجام افزود: مسلمانان با وجود اختلافات فقهی و کلامی، مواجه با دشمن مشترکی بنام صهیونیسم هستند که کاری به مذهب مسلمانان ندارند بلکه با عنوان مسلمان چه شیعی و چه اهل سنت دشمنی دارند.

وی ادامه داد: مقصود از وحدت به‌هم پیوستگی امت اسلامی و متمرکز شدن در مشترکات و پرهیز از طرح موارد و مسائل اختلافی و اتحاد در برابر دشمن مشترک است.

او اظهار داشت: خداوند در سوره فتح انتظار از امت اسلامی را محبت نسبت به دوستان و شدت عمل در برابر کفار بیان کرده است و  آموزه‌های قرآنی داخل و خارج کشور را بر اساس اعتقادات مذهبی می‌سنجد و به مرز جغرافیایی کار ندارد.

حجت الاسلام فرجام گفت: در برابر افرادی که رفتار تفرقه‌افکنی دارند. در مرحله نخست باید رفتار روشنگرانه و تبیین کننده برای مردم داشت و در زمانی که کشورهای مختلف اسلامی دچار اختلافات داخلی شده‌اند حسن نیت و ایجاد وحدت بین برادران مسلمان در برابر تفرقه افکنان امری ضروری است.

دوازدهم تا ۱۷ ربیع الاول از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.