مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.
محمد حسن بهادر افزود: معاملات قطعی غیر منقول مرتبط با املاک و مستغلات در دفاتر اسناد رسمی استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۲ درصد کاهش داشت.
وی با بیان اینکه در این مدت صدور سند مالکیت در کشور ۳.۳ درصد کاهش داشته است اظهار داشت: ۶.۵ درصد از اسناد صادره در کشور متعلق به خراسان رضوی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: این استان با صدور ۱۰۳ هزار و ۵۶۵ پاسخ استعلام در این مدت رتبه اول کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده است و پاسخ حدود ۹۷ درصد استعلام‌ها در کمتر از ۲ روز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه مالکان تا پایان سال مهلت دارند نسبت به تعویض اسناد دفترچه ای خود با اسناد مالکیت تک برگ اقدام کنند افزود: ضریب امنیتی اسناد مالکیت تک برگ بالاست و مالکان باید هر چه زدوتر اسناد دفترچه ای خود را تعویض کنند.
بهادر ادامه داد: مطابق ماده ۱۱ 'قانون حدنگار' پس از پایان اعتبار اسناد دفترچه ای، هرگونه خدمات ثبتی منوط به تبدیل اسناد دفترچه ای به 'سند تک برگ' خواهد بود.  
۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق در این استان به طور متوسط ماهیانه ۲۷۲ هزار خدمت به مردم ارائه می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.