مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیش بینی ها نشان می دهد مقدار بارندگی استان در پاییز امسال در نیمه شمالی بیش از نرمال و در نیمه جنوبی در حد نرمال خواهد بود.
محسن عراقی زاده افزود: بر اساس این نقشه ها بارندگی استان خراسان رضوی در مهر ماه امسال در نیمه جنوبی استان در محدوده نرمال و در نیمه شمالی بیش از نرمال رخ خواهد داد.
وی اظهار داشت: در آبان ماه امسال به غیر از بخش اندکی از نواحی جنوب غربی خراسان رضوی، سایر نواحی استان بارش بیش از نرمال را تجربه خواهند کرد.
وی گفت: در آذر ماه امسال اکثر مناطق استان خراسان رضوی دارای بارش نرمال می باشد و فقط قسمتی از شمال استان دارای بارش بیش از نرمال خواهد بود.

متوسط بارش استان درسال زراعی گذشته ۳۲۴ میلیمتر بود که نسبت به سال زراعی قبل آن ۱۴۰ درصد افزایش داشت.
عراقی زاده افزود: بارندگی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته و دوره آماری بلند مدت در تمام شهرستان‌های این استان افزایش داشته است.  
وی ادامه داد: بیشترین افزایش بارندگی این استان نسبت به سال گذشته در شهرستان سبزوار با ۲۷۷ درصد و بیشترین افزایش بارندگی نسبت به دوره آماری بلند مدت در شهرستان بردسکن با ۱۶۳ درصد گزارش شده است. 
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در سال زراعی گذشته بیشترین بارش استان در کلات به میزان حدود ۵۰۰ میلیمتر گزارش شده که نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۸ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در این مدت کمترین بارندگی در شهرستان گناباد به میزان ۲۱۴ میلیمتر گزارش شده که نسبت به دوره آماری ۶۱ درصد افزایش داشته است. 
وی ادامه داد: میزان بارندگی رخ داده در مشهد طی سال زراعی گذشته  ۳۳۹ میلیمتر بود.
میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر است.

۳۰۲۷/ ۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.