مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این سطح زیر کشت ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار بارور و ۶۰۰ هکتار غیر بارور است و به ازای هر هکتار زیرکشت این محصول ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت آن مشغول کار می‌شوند.

محمد میری افزود: عملکرد گل زعفران در کشتزارهای این منطقه در سال زراعی گذشته در هر هکتار به سه کیلو و ۲۰۰ گرم رسید و در مجموع بیش از ۱۷ تن زعفران خشک در این شهرستان برداشت شد.

وی ادامه داد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنماییها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین به استفاده از روش های نوین آبیاری در مزارع این محصول اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج درصد مزارع زعفران تایباد به روش های نوین آبیاری می شود. 

وی افزود: در سال زراعی جاری در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع زعفران این شهرستان مبارزه علیه علف های هرز صورت گرفته است.

۸۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد  به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند، این شهرستان هفت هزار بهره بردار  بخش کشاورزی دارد و سالانه  ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در آن تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.