اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از حسین امیرکلالی گزارش داد: در راستای تربیت نیروی کار حرفه ای و فعال حوزه گردشگری، به روزرسانی دانش و مهارت حرفه ای شاغلان صنعت گردشگری استان و توانمندسازی آنها ۶۴ دوره شامل دوره های عمومی و تخصصی کوتاه مدت گردشگری برگزار شده است.  

وی افزود: در زمینه آموزش گردشگری توانمندیهای خوبی در خراسان رضوی وجود دارد لذا از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف استفاده و در این راستا همایشهای تخصصی با استفاده از توان اجرایی ۱۰ موسسه آموزش گردشگری دارای مجوز در استان برگزار شده است. همچنین ظرف نیمه نخست سالجاری هشت هزار و ۶۸۴ نفر آموزش های نظری و عملی را در این حوزه را فراگرفتند.
سرپرست دفتر آموزش گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این دفتر همچنین با برگزاری دو آزمون عملی مصاحبه زبان انگلیسی در ماههای اردیبهشت و شهریور ویژه مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی میزان مهارت و تسلط ۷۲۰ نفر از فراگیران را نسبت به مکالمه انگلیسی مورد سنجش قرار داد.  

وی گفت: با توجه به شمار زیاد تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی و تعداد شاغلان در عرصه این صنعت استان صدور مجوزهای جدید موسسات آموزشی نیز در دستور کار قرار گرفت که بر اساس این هدف گذاری موافقت سه مجوز جدید موسسه آموزش  گردشگری طی امسال تاکنون صادر شده است.  
امیرکلالی افزود: با توجه به ابلاغیه های جدید وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص الزام مدیران تاسیسات گردشگری به گذراندن دوره های مدیریت عمومی و همچنین الزام مدیران و کارکنان اقامتگاههای بوم گردی به طی دوره های آموزشی، تمهیدات لازم به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده این حوزه در خراسان رضوی برای شش ماه دوم سال ۱۳۹۸ نیز در دستور کار و روند اجرا گرفته است.

خراسان رضوی با دو هزار و ۱۴۱ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست این حوزه را در کشور دارد.

۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.