مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: کمبود ذخایر خونی به دلیل گرمای بی سابقه هوا در تیر و مردادماه امسال و کاهش مراجعان به پایگاه های اهدای خون،  افزایش مصرف بالای فراورده های خونی در بیمارستان ها به دنبال افزایش عمل های جراحی انجام شده در مشهد توسط زائران و مجاوران همگام با فصل تابستان رخ داده است.
دکتر حمید رضا اسلامی افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۰ بیمارستان را در سطح این استان برعهده دارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته  ۳۶۶ هزار کیسه خون و فراورده های خونی در استان خراسان رضوی تولید و توزیع شده است که نسبت به سال قبل آن افزایش هفت درصدی داشته است.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان خون و فراورده های تولیدی در چهار ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پنج درصدی داشته است.
اسلامی افزود: با تداوم روند کاهش ذخایر خونی در روزهای آینده پاسخگویی نیاز خونی بیماران و مراکز درمانی در خراسان رضوی با چالش مواجه خواهد شد لذا از مجاوران و زائران بارگاه منور امام رضا(ع) تقاضا می شود تا با اهدای خون خود به یاری بیماران بشتابند.
خراسان رضوی بعد از استانهای تهران و فارس با شش پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای نیشابور، تربت حیدریه، قوچان، گناباد و سبزوار سومین تولیدکننده خون در کشور است.

۳۰۲۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.