محمود حجتی روز پنجشنبه در سفر به قوچان و بازدید از یک مجتمع دامپروری این شهرستان افزود: با توجه به قیمت امروز گوشت و هزینه‌ های تهیه علوفه دستی از بازار، دامداران اگر بخواهند علوفه مصرفی دام خود را از بیرون بخرند دامداری پایدار نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: دامداران باید فکر علوفه باشند زیرا فقط با خرید علوفه دستی در بلندمدت دچار مشکل خواهند شد به همین جهت باید دامداری با زراعت تلفیق شود و در کنار هم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دامداران باید آینده‌ نگری داشته و به فکر تولید علوفه در کنار دامداری‌ های خود باشند گفت: در حال حاضر به بخشی از علوفه مثل جو، ذرت و سویا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص‌یافته است اما اگر روزی دولت تصمیم بگیرد ارزها نیمایی شود در طول دو سال علوفه گران خواهد شد.

حجتی افزود: دامداران باید مرتع داشته و آن را توسعه دهند.

مدیر عامل مجتمع دامپروری بهار خبوشان نیز در این مراسم گفت: شرکت بهار خبوشان در سال ۷۹ تأسیس و این مجتمع دامپروری نیز با دو فاز در سال ۸۳ شروع به کار کرد.

بهزاد کوهستانیان افزود: فاز یک این مجتمع با مساحت ۳۴ هکتار مشتمل بر ۲۰۶ قطعه با ظرفیت ۴۱ هزار و ۲۰۰ رأس بره پروار است که ۱۰۷ واحد ۲۰۰ رأسی آن با مجموع ۲۱ هزار و ۴۰۰ رأس بره پروار تکمیل و فعال بوده و برای ۴۲۸ نفر به‌ صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌ زایی کرده است.

وی با بیان اینکه در این فاز ۱۲ واحد نیمه‌ تمام و ۸۷ واحد در دست اقدام است اظهار داشت: در فاز اول این مجتمع عملیات گاز کشی، برق‌ رسانی، انشعابات آب، انبار، زیرسازی معابر با هزینه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی و ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال از طریق خودیاری اعضا انجام‌ شده است.

وی گفت: فاز دوم این مجتمع نیز با مساحت ۵۷ هکتار مشتمل بر ۱۳۱ واحد ۲ هزار و ۲۰۰ متری با پروانه ۲۰ رأسی گاو شیری برای هر واحد و با مجموع ظرفیت ۲ هزار و ۶۲۰ رأس بوده که یک واحد آن در حال حاضر تکمیل و فعال ، دو واحد با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و بدون دام است ، ۵ واحد نیز نیمه‌ تمام و ۱۲۳ واحد در دست اقدام می‌ باشد.

کوهستانیان با اشاره به عملیات اجرایی انجام‌ شده در فاز دوم این مجتمع افزود: لوله‌کشی، برق‌ رسانی معابر اصلی و خاک‌ برداری با هزینه ۱۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال اعتبار دولتی و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از طریق همیاری اعضا انجام‌ شده است.

وی اظهار داشت: در فاز اول این مجتمع به ۵۰ میلیارد ریال برای حصار کشی اطراف مجتمع، جدول‌ گذاری، آسفالت و کانال عبور سیلاب و همچنین در فاز دوم به ۱۰۰ میلیارد ریال برای روسازی خیابان‌ ها، آسفالت ورودی، حصار کشی، برق‌ رسانی و انتقال آب‌ های سطحی نیازمندیم.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.