سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از منطقه مهدی آباد و منطقه منفصل شهری توس به خبرنگار ایرنا گفت: مسائل محلی در دیدار چهره به چهره با مردم و با حضور حدود ۲۴ نفر از مدیران شهرستانی و شهری مطرح و تصمیم هایی در حوزه مسائل عمرانی و امنیتی اتخاذ گردید.

وی افزود: گود زورخانه نیمه ساخته در این منطقه وجود دارد که قرار شد طی هماهنگی با آستان قدس رضوی و کمک این نهاد زمینه تکمیل آن فراهم شود تا مردم و جوانان بتوانند از این طرح ورزشی بهره مند شوند.

وی به وقف زمینی توسط خیرین در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلاتی در زمینه سند این زمین وجود دارد که قرار شد در جلسه ای با حضور نماینده اداره ثبت اسناد، سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده و جلسه ای با خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدرسه برگزار شود.

فرماندار مشهد از هماهنگی برای رفع برخی مشکلات در بخش روشنایی خیابانها و ناایمن بودن تردد اتوبوسهای واحد در برخی معابر این منطقه خبر داد و گفت: رفع نقاط حادثه خیز نیازمند اصلاح هندسی در محدوده برخی معابر است که قرار شد موضوع توسط شهرداری پیگیری شود.

وی به وجود نگرانی های مردم در حوزه انتظامی منطقه اشاره کرد و افزود: هم اکنون فعالیتهای گشت انتظامی مهدی آباد در قالب طرح رضویون با فعالیت بسیج و نیروی انتظامی انجام می شود و مقرر شد تغییراتی اعمال شود تا دغدغه های محلی در این زمینه رفع گردد.

وی به دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم تاکید کرد و اظهار داشت: قبل از اینکه مردم به مسئولان مراجعه کنند، مسئولان باید با مردم دیدار کرده و در جریان مشکلات آنان قرار گیرند و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

منطقه ۱۲ شهرداری مشهد با ۲ هزار و ۱۵۴ هکتار وسعت در سال ۱۳۸۳ تشکیل شد و در اردیبهشت سال ۱۳۹۲محدوده منفصل شهری توس که در شمال غربی مشهد واقع شده به مساحت سه هزار و ۴۴۸ هکتار به این منطقه ملحق شد.

در حال حاضر این منطقه با احتساب سه ناحیه در مجموع با وسعت ۵۶۰۰ هکتار از نظر وسعت، مقام اول را بین مناطق شهری مشهد دارد و حدود ۱۷ درصد کل مساحت شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.

جمعیت منطقه ۱۲ مشهد نیز حدود ۹۰ هزار نفر با تراکم ۱۶ نفر در هکتار است که در مجموع سه درصد جمعیت مشهد را شامل می شود.

محدوده منفصل توس که مردم آن را مهدی آباد می خوانند به عنوان ناحیه سه منطقه ۱۲ تعیین شده است و شهرداری با توجه به محور منتهی به آرامگاه فردوسی و توجه ویژه شهرداری منطقه به این بولوار اقدامات گسترده عمرانی، فضای سبز و خدماتی را با هدف رفع محرومیت در مهدی آباد انجام داده است.

این ناحیه از منطقه ۱۲ مشهد شامل ۱۷ هسته جمعیتی،۳۱ هزار نفر را در خود جای داده است .

۳۲۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.