مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همیاران محیط زیست نقش و همکاری بسیار موثر و مطلوبی در جهت حفاظت و صیانت از محیط زیست و گونه های حیات وحش دارند.

تورج همتی بیان کرد: به همین دلیل ریاست سازمان در تفویض اختیار به ادارات کل صدور کارت شناسایی برای همیاران محیط زیست را بر عهده استانها گذاشته است.

وی گفت:با صدور کارت شناسایی برای همیاران، این افراد هم نقش مشاور را برای این اداره کل بازی می کنند و هم از اقدامات حمایتی و مزایای قانونی همکاری با محیط زیست بهره مند می شوند.

وی ادامه داد:همیارانی که موفق به دریافت کارت شوند معادل محیط بانان می توانند از مزایای حمایتی و دریافت ۳۰ درصد سهم حق الگشف بهره ببرند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس ادارات محیط زیست در شهرستانها اقدام به معرفی همیاران مورد اعتماد و همراهشان می نمایند و پس از طی مراحل گزینش ،کارت همیاری برای این افراد صادر می شود.

همتی با اشاره به اینکه اولویت در بحث فعالیت همیاران محیط زیست با بانوان است ادامه داد: این قشر بسیار بیشتر و دلسوزانه تر برای محیط زیست فعالیت می کنند و به همین دلیل است که خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور به اجرای طرح بانوی سبز پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۰ محیط بان در خراسان رضوی گفت: دو و نیم میلیون هکتار عرصه تحت حفاظت این اداره کل وجود دارد که هر محیط بان ۱۵ هزار هکتار سطح تحت حفاظت خود دارد و این رقم ۱۵ برابر استاندارد جهانی است.

وی تاکید کرد: بنابراین همکاری و مشارکت مردم و دوستداران طبیعت می تواند در این زمینه شایان توجه و موثر باشد.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.